MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

W noce od 25/26 oraz 26/27 maja 2017 r., nie będą kursowały do Ozorkowa tramwaje linii 46

- jednocześnie zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza linia Z46

more

Od dnia 15 maja 2017r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 10A, 10B, 51, 55, 74A, 74B, 86

more

W dniach 15 - 26 maja 2017r., ulegnie zmianie trasa tramwajów linii 9B, wszystkie kursy będą realizowane jako 9A

more

Od dnia 7 maja 2017r. do odwołania ulegną zmianie trasy autobusów linii 53C, 53D

more

Od dnia 4 maja 2017 r. (linia nocna 3 / 4 maja 2017 r.), w związku z zamknięciem przejazdu ulicą Tuwima na wysokości ul. Przędzalnianej, zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D, 77, 80, 83, N8

more

Od dnia 24 kwietnia 2017r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 69A, 69B, 78, D, 60A, 70, 72, 86, 95B, 96, 76, 64

more

Od nocy 23/24 kwietnia 2017r ulegną zmianie rozkłady jazdy nocnych linii N5A, N6

more

Od dnia 23 kwietnia 2017r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii W, 71B, 80

more

Od dnia 9 kwietnia 2017r., ulegną zmianie rozkłady jazdy autobusów 80, 85A, 85B

more

Od dnia 2 kwietnia 2017r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii Z2

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2015-06-25 16:00

MPK-Łódź dołącza do akcji "Możesz TO Zmienić!"


Archived article

Polacy nie reagują na przemoc. Możesz to zmienić!

"Możesz to zmienić" to tytuł kampanii społecznej, której celem jest zachęcenie mieszkańców dużych miast do reagowania w sytuacji, gdy są oni świadkami napadu lub gwałtu. Brutalne napaści zdarzają się nie tylko w ciemnych zaułkach, bramach i dzielnicach o nie najlepszej reputacji. Coraz częściej dochodzi do nich w centrach miast, w miejscach dobrze oświetlonych i w obecności przechodniów. Ci mimowolni świadkowie widząc napad, powinni zareagować, pomóc ofierze. Jednak często przechodzą obojętnie. Nie robią nic. Pomimo płaczu, krzyku, czy wyraźnego wołania o pomoc. Tu rodzi się problem, ponieważ powstaje zjawisko przyzwolenia społecznego, które ułatwia napastnikom atakowanie kolejnych ofiar.

imag2798.jpg
imag2799.jpg
imag2805.jpg


Według badań przeprowadzonych przez firmę SW Research, 61% ludzi nie reaguje gdy widzi przemoc na ulicy - mówi Anna Bielecka, organizator kampanii społecznej "Możesz to zmienić".

Jako przyczynę braku reakcji respondenci najczęściej podawali strach o własne zdrowie (76,6 %) lub strach przed konfrontacją z napastnikiem (74,1%). 48% pytanych nie reaguje bo uważa, że to nie ich sprawa, a 41,2 % nie reaguje, bo jest zniechęcona przyszłym kontaktem z policją. 46,3 % nie reaguje, bo uważa, że nie jest wystarczająco silna, natomiast 40,7 % nie reaguje dlatego, że inni także nie reagują. Firma SW Research przeprowadziła na potrzeby realizacji kampanii także innowacyjne badania emocji, tzw. Emotrack. Z badań tych wynika, że dominującymi emocjami towarzyszącymi oglądaniu spotu są złość oraz smutek.

Celem naszej kampanii społecznej "Możesz to zmienić" jest zmiana sposobu myślenia i postaw ludzi, którzy mogą stać się świadkami napaści. Chcielibyśmy pokazać, że warto i należy reagować w takich sytuacjach. Nie trzeba być wysportowanym, postawnym mężczyzną. Istnieją różne rodzaje pomocy. Można podejść do napastnika i zwrócić mu uwagę. Ale wystarczy nawet stojąc w oddali zadzwonić na policję, straż miejską lub poprosić kogoś innego o pomoc. Jest wiele sposobów. Może pomóc nastolatka, osoba starsza czy silny mężczyzna. Każdy może coś zrobić. Każdy powinien coś zrobić - mówi Anna Bielecka, organizator kampanii społecznej "Możesz to zmienić".

Inicjatorem kampanii jest Paweł Dąbrowa. Kilka miesięcy temu - jako jeden z wielu przechodniów - był świadkiem napadu w centrum Warszawy. To było ścisłe centrum miasta. Jednak nikt nie zareagował. Nikt nie pomógł dziewczynie, która została zaatakowana w miejscu publicznym. Płakała i wołała o pomoc. Prawie wszyscy świadkowie przeszli obojętnie. Paweł zareagował. Napastnik uciekł, a dziewczyna została uratowana. Dla mnie to był naturalny, zwykły odruch. Nie czuje się przez to bohaterem. Chciałbym aby inni też tak postępowali - mówi Paweł Dąbrowa, organizator kampanii społecznej "Możesz to zmienić".

imag2806.jpg
imag2808.jpg


Organizatorzy kampanii, Anna Bielecka i Paweł Dąbrowa, stworzyli pełną strategię kampanii społecznej. Jednym z jej elementów jest innowacyjny, interaktywny spot kampanii. Po raz pierwszy w Polsce widzowie będą mogli zadecydować o rozwoju wydarzeń w spocie poprzez social media. Jedno proste działanie w trakcie oglądania spotu pozwoli uratować ofiarę.

Spot będzie emitowany w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie oraz kilkunastu innych miastach wojewódzkich, także w internecie m.in. na stronie internetowej www.mozesztozmienic.pl, na portalu YouTube, różnych blogach i portalach społecznościowych takich jak: Facebook, Twitter i Google+. Pomagają nam w tym najbardziej wpływowi blogerzy w Polsce. Zaplanowane są także konferencje prasowe, wywiady, publikacje, promocja kampanii społecznej w mediach, również internetowych, a także warsztaty dla młodzieży. Planujemy dotrzeć do jak największego grona odbiorców - mówi Paweł Dąbrowa, organizator kampanii społecznej "Możesz to zmienić".

Spot filmowy został wyreżyserowany przez Filipa Syczyńskiego, który wygrał ostatnią edycję międzynarodowego konkursu twórców reklam The New York 2014 VideoContest. Filmy, przy których pracował były pokazywane m.in. na festiwalach w Cannes i Sundance. Producentem wykonawczym spotu jest Mayday Films we współpracy z Pin Up Studio oraz Moth Films. Montażem spotu zajęła się firma mindframe.

Ambasadorami akcji zostało wiele wyjątkowych osobowości ze świata kultury i sztuki. Wspierają nas: Mela Koteluk, Urszula Dudziak, Marika, Filip Bobek, Józef Pawłowski, Anna Karczmarczyk, Klaudia Halejcio, Olga Kalicka, Lilu, Liber, Sound'N'Grace a także obecna Miss Polski Ewa Mielnicka. Zakładamy, że dzięki sympatii widzów oraz zaufaniu społecznemu, które posiadają, kampania będzie skutecznie zachęcać ludzi do działania, reagowania i pomocy ofiarom napadów- mówi Anna Bielecka, organizator kampanii społecznej "Możesz to zmienić".

Organizatorzy kampanii na ten moment szacują, że dzięki emisji spotu na monitorach w środkach komunikacji miejskiej w wielu polskich miastach oraz dzięki współpracy z blogerami i ambasadorami, dotrą z kampanią do ponad 6 mln osób.

Cała kampania realizowana jest na zasadzie pro publico bono.

Pragniemy uwrażliwić ludzi na krzywdę, która dzieje się tuż obok, którą każdy z nas mógłby przerwać, pomagając. To jest możliwe. Są różne sposoby. Zawsze można pomóc. Chcemy pokazać, że dobro człowieka nie powinno być nam obojętne - mówią organizatorzy kampanii społecznej "Możesz to zmienić" Anna Bielecka i Paweł Dąbrowa.

Dzięki uprzejmości przedsiębiorstwa MPK-Łódź sp.z o.o., spot kampanii społecznej Możesz to zmienić będzie emitowany do końca września 2015 roku w środkach komunikacji miejskiej w Łodzi. Również inne przestrzenie promocyjne należące do MPK-Łódź sp. z o.o. zostały udostępnione dla realizacji celów kampanii i promowania właściwych zachowań społecznych.

Zapraszamy na oficjalną stronę internetową kampanii www.mozesztozmienic.pl
Facebook/mozesztozmienic
Twitter/mozesztozmienic


 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.