MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od dnia 24 kwietnia 2017r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 69A, 69B, 78, D, 60A, 70, 72, 86, 95B, 96, 76, 64

more

Od nocy 23/24 kwietnia 2017r ulegną zmianie rozkłady jazdy nocnych linii N5A, N6

more

Od dnia 23 kwietnia 2017r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii W, 71B, 80

more

Od dnia 10 kwietnia 2017r., ulegną zmianie rozkłady jazdy autobusów linii 59, 73, 79, 96

more

Od dnia 9 kwietnia 2017r., ulegną zmianie rozkłady jazdy autobusów 80, 85A, 85B

more

Od dnia 2 kwietnia 2017r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii Z2

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2015-07-06 09:54

Pasażerowie o pasażerach – czyli jakie zachowania najbardziej przeszkadzają w komunikacji miejskiej?


Archived article

Jednym z czynników, który ma wpływ na wybór komunikacji miejskiej jest komfort podróży, za który odpowiadają również pasażerowie. Do MPK-Łódź dość często docierają sygnały od pasażerów na temat różnych zachowań współpasażerów, które powodują, że jazda tramwajem czy autobusem nie należy do najprzyjemniejszych.

KLIKNIJ, ABY WYPEŁNIĆ ANKIETĘ "PASAŻEROWIE O PASAŻERACH"

Z tego powodu MPK-Łódź postanowiło przygotować ankietę i przeprowadzić wśród pasażerów badanie dotyczące szczególnie uciążliwych zachowań w środkach komunikacji miejskiej. Ale na tym nie koniec – w zależności od wyników ankiety, wraz z partnerami przeprowadzi cykl działań mających na celu zwrócenie uwagi i poprawę świadomości pasażerów na temat konkretnych zachowań.

tv_1920x880_v1.jpg
tv_1920x880_v2.jpg
ankieta_v2.jpg


Jako przewoźnik nie chcemy sami wskazywać, które zachowania najbardziej przeszkadzają w podróżach – chcemy, aby to była przestrzeń w której głos zabiorą sami pasażerowie. To oni nie chcą, aby podróż do zakładu pracy, szkoły czy uczelni kojarzyła się z nieprzyjemnymi zapachami czy głośnymi dźwiękami. Pragną przejeżdżać przez Łódź każdego dnia w przyjemnej atmosferze – wystarczy, że pasażerowie będą przestrzegać podstawowych zasad, które obowiązują w komunikacji miejskiej.

KLIKNIJ, ABY WYPEŁNIĆ ANKIETĘ "PASAŻEROWIE O PASAŻERACH"

Ankieta to szerokie konsultacje dotyczące zarówno zachowania pasażerów w komunikacji, ale również samej komunikacji miejskiej w Łodzi

Sama ankieta ma charakter szerokich konsultacji, do których miejski przewoźnik chce zaprosić Łodzian – zarówno swoich pasażerów, jak i tych, którzy z komunikacji miejskiej na co dzień nie korzystają, ale mają swoje wspomnienia i doświadczenia. Przy okazji ankiety chcemy wywołać dyskusję na temat wpływu naszego zachowania na komfort podróży komunikacji miejskiej. Chcemy zwrócić uwagę pasażerów na to, że to, co robimy ma wpływ na drugiego człowieka i jego podróż. Dyskusja prowadzona będzie na wydarzeniu stworzonym na portalu społecznościowym Facebook „Pasażerowie o pasażerach”.

W ankietach znajdują się również pytania dotyczące samej komunikacji miejskiej – pytamy o mocne i słabe strony oraz o powody korzystania z komunikacji miejskiej. To wszystko po to, żeby poznać preferencje i potrzeby pasażerów oraz zobaczyć na jakie aspekty funkcjonowania komunikacji zwracają uwagę, co uważają za dobre, a co za złe. Będziemy mogli również porównać, jak oceniają komunikację i na co zwracają uwagę osoby korzystające z niej codziennie oraz te, które podróżują sporadycznie. Z kolei dzięki pytaniom o wiek, będziemy mogli ocenić, co przeszkadza poszczególnym grupom korzystającym z komunikacji i uwzględniać to zarówno w kampaniach społecznych, ale także np. podczas Akademii Kulturalnego Pasażera czy spotkaniach z seniorami.

Efektem konsultacji będą konkretne działania z partnerami

Efektem konsultacji, które potrwają do końca sierpnia będzie nie tylko opublikowanie ich wyników, ale również przygotowanie kampanii społecznych zwracających uwagę na najpopularniejsze, uciążliwe zachowania osób korzystających z komunikacji miejskiej. Chcemy, aby każda z kampanii realizowana była we współpracy z partnerami społecznymi – od instytucji miejskich, służb takich jak Policja czy Straż Miejska po organizacje pozarządowe czy niezrzeszonych nigdzie pasażerów. Od początku w projekcie partnerami społecznymi są Młodzieżowa Rada Miejska w Łodzi oraz Zespół ds. seniorów działający przy Wydziale Zdrowia UMŁ.

Ankiety zapewniają pełną anonimowość i dadzą nam informacje nie tylko na temat zachowań współpasażerów, ale również na temat motywacji wyboru komunikacji miejskiej czy tego, które aspekty funkcjonowania MPK-Łódź pasażerowie oceniają za mocne i słabe strony. Na podstawie danych o wieku respondentów będziemy mogli wskazać, które zachowania są szczególnie uciążliwe dla osób młodszych, a które przeszkadzają seniorom. Bardzo liczymy na otwartość i zaangażowanie Łodzian. Wszystkich, którzy mieliby pomysły dotyczące działań, które miejski przewoźnik mógłby realizować, aby zwracać uwagę na różne, negatywne zachowania pasażerów, prosimy o kontakt pod adres rzecznik@mpk.lodz.pl

Docelowo, wszystkie działania będące wynikiem ankiety, badań oraz kampanii społecznych, mają na celu poprawę komfortu jazdy środkami komunikacji miejskiej w Łodzi poprzez zwiększenie świadomości na relację pomiędzy zachowaniem pasażerów a komfortem podróży komunikacją miejską i znajdzie odzwierciedlenie w konkretnych postawach pasażerów korzystających z usług MPK-Łódź.

tv_1920x880_v1.jpg
tv_1920x880_v2.jpg
ankieta_v2.jpg


Plan działania:
Ankieta dla pasażerów MPK-Łódź będzie od lipca do końca sierpnia 2015 roku:


• dostępna w Punktach Sprzedaży Biletów MPK-Łódź (ul. Tramwajowa 6, pl. Niepodległości, pl. Wolności 9, pl. Barlickiego 8),
• dostępna w wersji elektronicznej na stronie www.mpk.lodz.pl oraz publikowana na stronach MPK-Łódź na portalu Facebook: www.facebook.pl/mpklodz,
• dostępna w Muzeum Komunikacji Miejskiej MPK-Łódź oraz Zajezdni Muzealnej Brus,
• przeprowadzana przez konduktorów, członków Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi w trakcie funkcjonowania Turystycznej Linii Tramwajowej,
• udostępniona Młodzieżowej Radzie Miejskiej w Łodzi,
• udostępniona Zespołowi ds. Seniorów działającemu przy Wydziale Zdrowia UMŁ i dzięki niemu w następujących lokalizacjach:
- Zespół ds. Seniorów Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łodzi ul. Zachodnia 47 pok. 122
- Dzielnicowe Centra Aktywnego Seniora:
- Centrum Aktywnego Seniora Bałuty : Bałucki Ośrodek Kultury "Na Żubardzkiej" ul. Żubardzka 3; Bałucki Ośrodek Kultury "Lutnia" ul. Łanowa 14 ; Bałucki Ośrodek Kultury "Rondo" ul. Limanowskiego 166
- Centrum Aktywnego Seniora Widzew ; Dom Kultury "502" ul. Gorkiego 16
- Centrum Aktywnego Seniora Polesie : Poleski Ośrodek Sztuki filia "Karolew" ul. Bratysławska 6a
- Centrum Aktywnego seniora Górna : Ośrodek Kultury Górna ul. Siedlecka 1
- Centrum Aktywnego Seniora Śródmieście : Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych ul. Zachodnia 54/56
- Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów ul. Próchnika 5

KLIKNIJ, ABY WYPEŁNIĆ ANKIETĘ "PASAŻEROWIE O PASAŻERACH"

• Na podstawie wyników ankiety, od września 2015 roku przynajmniej do czerwca 2016 roku przystąpimy do opracowywania kampanii społecznych do realizacji których zaprosimy partnerów społecznych – instytucji publicznych oraz organizacji pozarządowych ale również indywidualnych osób zainteresowanych działaniem na rzecz poprawy zachowania pasażerów komunikacji miejskiej.

• Instytucje, organizacje oraz osoby mające pomysły oraz chcące zaangażować się w poprawę zachowań w środkach komunikacji miejskiej prosimy o kontakt z Rzecznikiem Prasowym MPK-Łódź na adres: rzecznik@mpk.lodz.pl

 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.