MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od nocy 18/19 czerwca do odwołania, zmianie ulegną trasy autobusów linii N7A, N7B, N8

more

Od dnia 18 do 30 czerwca 2018 r., zmianie ulegnie trasa autobusu linii 63

more

Od nocy 8/9 czerwca 2018 r. ulegną zmianie trasy linii N4A, N4B, N7B

more

Od dnia 2 czerwca 2018 r. zmieni się rozkład jazdy linii 69A, 69B

more

Od 2 czerwca do 30 września 2018r., w każda sobotę i niedzielę będzie kursowała "Turystyczna linia tramwajowa po Łodzi", linia 120

more

Od nocy 31 maja / 1 czerwca 2018r. do odwołania zmianie ulegną trasy linii 12, 18, 58A, 58B, N7A, N7B

- jednocześnie ulegnie zmianie rozkład jazdy linii KZ, która zmieni nazwę na Z12

more

Od dnia 1 czerwca 2018 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii: 3, 4, 5, 8, 9A, 9B, 10A, 10B, 13, 14, 15, N9

more

Od nocy 18/19 maja 2018 r. do odwołania zmianie ulegnie tymczasowa trasa autobusów linii nocnych N4A, N4B, N7B

more

Od dnia 7 maja 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 8, 52, 72, 72D, 80

more

Od dnia 5 maja 2018 r. zmianie ulegnie trasa autobusowej linii 57

more

Od dnia 2 maja 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 53E

more

Od dnia 21 marca 2018 r. (środa) zmianie ulegną trasy autobusów linii 60A, 60B, 60C, 60D

more

Od dnia 19 marca 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy autobusów linii 77

more

Od dnia 10 marca 2018 r. (sobota) zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D, 60A, 60B, 60C, 60D, 77, 80, 83

more

Od dnia 3 marca 2018 r. (sobota) zmianie ulegnie trasa autobusów linii Z1

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2015-09-16 13:48

Ustępuję, to takie łódzkie!


Archived article

W związku z rozpoczynającym się 16 września Europejskim Tygodniem Zrównoważonego Transportu, rusza kampania społeczna „Ustępuję, to takie łódzkie”. Kampania ma na celu uświadomienie pasażerom środków komunikacji miejskiej jak ważne jest ustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym – kobietom w ciąży i z dziećmi, osobom starszym oraz niepełnosprawnym. Twórcami kampanii są dwie łódzkie firmy, dla których zrównoważony transport jest bardzo ważny: IKEA Łódź oraz MPK-Łódź.

kampania_spoleczna_ustepuje__1_.jpg
kampania_spoleczna_ustepuje__4_.jpg
kampania_spoleczna_ustepuje__6_.jpg


Z badania przeprowadzonego przez MPK-Łódź w okresie wakacyjnym wynika, że wśród niedogodności, jakie pasażerowie odczuwają w trakcie podróży środkami komunikacji miejskiej, często wymieniane jest nieustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym, czyli kobietom w ciąży, osobom starszym i niepełnosprawnym oraz rodzicom z małymi dziećmi. To poważny problem, na który jest tylko jedno rozwiązanie – edukacja.

„Bardzo ucieszyła nas propozycja IKEA Łódź dotycząca przeprowadzenia wspólnej kampanii edukacyjnej dla pasażerów MPK-Łódź. Zwłaszcza, że w badaniu ankietowym, realizowanym przez nas w okresie wakacyjnym, sporo pasażerów wskazało na problem nieustępowania miejsc osobom uprzywilejowanym. Mamy nadzieję, że kolorowe plakaty i naklejki z hasłem ‘Ustępuję, to takie łódzkie’ zachęcą wszystkich do pójścia w ślady bohaterów kampanii” – powiedział Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź.

Zrównoważona Łódź

Ponieważ IKEA Łódź od początku swojej działalności w Łodzi promuje zrównoważony transport w mieście, zachęcając do poruszania się m.in. za pośrednictwem środków komunikacji miejskiej, postanowiła wspólnie z MPK-Łódź przekazać łodzianom, że ustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym w autobusach i tramwajach jest po prostu ludzkie.

„Wielu naszych klientów i pracowników dojeżdża do sklepu IKEA Łódź środkami komunikacji miejskiej. Zwracają oni uwagę na problem dostępności miejsc uprzywilejowanych dla osób, które ich faktycznie potrzebują. Postanowiliśmy więc pokazać łodzianom, że ustępowanie jest po prostu ludzkie. Nie bez znaczenia jest też fakt, że z kampanią startujemy w dniu rozpoczęcia Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Temat zrównoważonego transportu jest dla nas bowiem bardzo ważny” – powiedział Jakub Jankowski, Store Manager IKEA Łódź.

kampania_spoleczna_ustepuje__7_.jpg
kampania_spoleczna_ustepuje__10_.jpg
kampania_spoleczna_ustepuje__9_.jpg
Kampania społeczna „Ustępuję, to takie łódzkie” ma na celu promowanie odpowiedzialnych postaw wśród mieszkańców Łodzi i innych podróżnych, korzystających ze środków komunikacji miejskiej. Jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na problem ustępowania miejsca osobom uprzywilejowanym, w tym kobietom w ciąży, osobom starszym i niepełnosprawnym oraz rodzicom z małymi dziećmi. Kampania ma wymiar edukacyjny. Za pośrednictwem kreskówkowych bohaterów – inspirowanych postaciami typowych łodzian, korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej i ustępujących miejsca osobom uprzywilejowanym – chce zachęcić pozostałych mieszkańców miasta i turystów do przyjmowania dobrych postaw.

Bohaterowie kampanii ustępują miejsca uprzywilejowanym pasażerom, bo to zgodne z ich zasadami. Ola ustępuje, bo ma klasę. Dla Krzyśka szacunek to podstawa. Małgorzata ustępuje, bo ma swoje zasady. Dla Szymona ustępowanie jest czymś normalnym. Natomiast Anka ustępuje, bo nie chce się zasiedzieć.

Kampania widoczna jest na stronie internetowej MPK Łódź i we wszystkich środkach komunikacji miejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem tramwaju nr 11, którego trasa wiedzie niemalże przez całe miasto, z Helenówka pod sklep IKEA Łódź. W ramach kampanii planowane są także edukacyjne spotkania dla najmłodszych. Kampania realizowana będzie od września 2015 do maja 2016 roku.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.ustepuje.pl

Kampania społeczna „Ustępuję, to takie łódzkie” to pierwsze działanie podejmowane w wyniku akcji „Pasażerowie o Pasażerach” organizowanej przez MPK-Łódź w trakcie której osoby korzystające z komunikacji miejskiej wskazywały szczególnie uciążliwe zachowania współpasażerów towarzyszące podróży środkami komunikacji miejskiej. Miejski przewoźnik planuje już kolejne akcje mające na celu zwrócenie uwagi na relację pomiędzy zachowaniem, kulturą osobistą a komfortem podróży autobusami i tramwajami.

 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.