MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od nocy 23/24 kwietnia 2017r ulegną zmianie rozkłady jazdy nocnych linii N5A, N6

more

Od dnia 23 kwietnia 2017r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii W, 71B, 80

more

UWAGA Przystanek Dąbrowskiego - Śmigłego Rydza kier. Centrum jest wyłączony z eksploatacji

more

Od dnia 10 kwietnia 2017r., ulegną zmianie rozkłady jazdy autobusów linii 59, 73, 79, 96

more

Od dnia 9 kwietnia 2017r., ulegną zmianie rozkłady jazdy autobusów 80, 85A, 85B

more

Od dnia 2 kwietnia 2017r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii Z2

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2015-10-09 08:39

Pracownicy MPK-Łódź szkolą się z zakresu udzielania pierwszej pomocy i ratują życie!

Od poniedziałku do piątku (5 - 9 października 2015 r.) kolejnych 200 pracowników MPK-Łódź ukończyło szkolenie z pierwszej pomocy realizowane w ramach Kampanii "Przygotuj się na wstrząs!".

12077523_639268859543603_1116967870_n.jpg
12081433_638991516238004_1358420578_n.jpg
20151007_130129.jpg


Prowadzący MPK-Łódź ratują życie

MPK-Łódź zatrudnia ponad 3.000 pracowników. Ich zdecydowana większość to prowadzący - kierowcy autobusów (blisko 1050) oraz motorniczowie (około 700) a także pracownicy wykonujący swoje zadania na ulicach naszego miasta. Będąc wśród jego mieszkańców - pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej, ale nie tylko - okazują się niezwykle pomocni w wielu sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu Łodzian.

Nie ma takiego tygodnia w ciągu roku, aby pracownicy MPK-Łódź nie udzielali komuś pierwszej pomocy – i to nie tylko w pojazdach komunikacji miejskiej, chociaż tam zdarza się to najczęściej.

Jako firma jesteśmy bardzo dumni z posiadania takich pracowników. Z tego, że wykazują gotowość do udzielania pomocy – ale również z tego, że dzięki nabytej wiedzy i umiejętnościom niejednokrotnie udaje im się uratować czyjeś życie. Nie boją się reagować i pomagać – a to najważniejsze.

20151007_130137.jpg
20151007_130153.jpg
20151008_141828.jpg


Mając świadomość tego, że nasi pracownicy mogą być potrzebni pasażerom oraz pozostałym osobom wśród których wykonują swoją pracę staramy się jako firma stale umożliwiać im zdobywanie wiedzy i umiejętności a następnie powtarzanie i ćwiczenie tego, co może pomóc im w ratowaniu czyjegoś życia.

Szkolenia z udzielania pierwszej pomocy odbywają się w łódzkim MPK regularnie:

- stanowią element podstawowego szkolenia BHP, które okresowo muszą przechodzić wszyscy pracownicy. Obserwując ilość zdarzeń z udziałem naszych pracowników postanowiliśmy ten moduł rozszerzyć - od sierpnia br. na każdym okresowym szkoleniu BHP jest ok. 2 - godzinny moduł z udzielania pierwszej pomocy, prowadzony przez naszych pracowników posiadających certyfikat Instruktora,

- szkolenie z pierwszej pomocy przechodzą również wszyscy kursanci kursu motorniczych (w tym roku ponad 100 nowych motorniczych) a kierowcy autobusów szkoleni są również w ramach kursu na prawo jazdy kat. D,

- co roku organizujemy dodatkowe szkolenia w których mogą brać udział wszyscy pracownicy. Tylko w ubiegłym roku w szkoleniach zorganizowanych przy wsparciu PZU wzięło udział ponad 700 naszych pracowników. Dodatkowo włączając się w akcję „Przygotuj się na wstrząs” dotyczącą anafilaksji przeszkolonych zostało ponad 100 kolejnych osób.

20151007_142158.jpg
20151008_143629.jpg
20151008_144842.jpg


Plany na kolejny rok

Nowością, która zacznie funkcjonować w 2016 roku, będą systematycznie organizowane (raz w miesiącu) ośmiogodzinne szkolenia z pierwszej pomocy przeznaczone dla wszystkich chętnych pracowników. Każdy zainteresowany zdobyciem nowych umiejętności bądź odświeżeniem sobie wiedzy i umiejętności będzie mógł w nich uczestniczyć.

W 2016 roku planujemy również zorganizować w firmie, po raz pierwszy w historii, konkurs na najlepszego ratownika. Udział w nim będą mogli wziąć udział wszyscy pracownicy.

Po co to wszystko?

Celem szkoleń, poza przekazaniem wiedzy i nabyciem umiejętności, jest wypracowanie postawy gotowości do reagowania i działania, obniżenie lęku przed udzielaniem pomocy, wzmacnianie pewności, bo to od tych czynników przede wszystkim zależy czy ktoś zastosuje wiedzę i wykorzysta umiejętności w praktyce.

20151008_141613.jpg
20151008_143326.jpg
20151008_145301.jpg


Nie tylko pracownicy

Jako MPK-Łódź staramy się propagować pierwszą pomoc nie tylko wśród naszych pracowników, ale również wśród naszych pasażerów. W tym celu, we współpracy ze Szkołą Ratownictwa Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, przygotowujemy krótkie prezentacje przypominające podstawy udzielania pierwszej pomocy, które od przyszłego tygodnia będzie można zobaczyć w ekranach wewnątrz tramwajów i autobusów. Ale to nie wszystko.

W ostatni weekend czerwca ubiegłego roku, wspólnie z licznym gronem partnerów, zorganizowaliśmy po raz pierwszy Piknik Rodzinny „Bądźmy Razem Bezpieczni”, poświęcony tematowi bezpieczeństwa. Planujemy nie tylko kontynuować tą inicjatywę, ale jeszcze bardziej ją rozbudowywać.

 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.