MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od nocy 23/24 kwietnia 2017r ulegną zmianie rozkłady jazdy nocnych linii N5A, N6

more

Od dnia 23 kwietnia 2017r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii W, 71B, 80

more

UWAGA Przystanek Dąbrowskiego - Śmigłego Rydza kier. Centrum jest wyłączony z eksploatacji

more

Od dnia 10 kwietnia 2017r., ulegną zmianie rozkłady jazdy autobusów linii 59, 73, 79, 96

more

Od dnia 9 kwietnia 2017r., ulegną zmianie rozkłady jazdy autobusów 80, 85A, 85B

more

Od dnia 2 kwietnia 2017r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii Z2

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2016-01-14 12:58

Szkolenia z pierwszej pomocy dla każdego pracownika MPK-Łódź!

Szanowni Państwo,

Już 29 stycznia każdy z ponad 3.000 pracowników będzie mógł uczestniczyć w pierwszym, bezpłatnym szkoleniu z zakresu udzielania pierwszej pomocy organizowanym i prowadzonym przez... pracowników Działu Szkoleń i Zarządzania Zasobami Ludzkimi MPK-Łódź, którzy w ostatnim czasie przeszli specjalny kurs i uzyskali certyfikaty instruktorów pierwszej pomocy.

20151007_130129.jpg
20151008_141828.jpg
img_8863.jpg


Każde ze szkoleń będzie trwało 8 godzin a uczestniczyć w nich mogą wszyscy chętni pracownicy naszej Spółki, którzy poświęcą na jego rzecz jeden ze swoich wolnych dni, lub wezmą z tego tytułu urlop. Uruchamiane szkolenia traktujemy jako okazję do podniesienia posiadanej już wiedzy i rozwinięcia umiejętności, przypomnienia sobie zasad udzielania pierwszej pomocy, które wszyscy pracownicy MPK-Łódź poznają podczas kursów motorniczych czy kursów BHP, gdzie również nasi instruktorzy prowadzą moduły dotyczące udzielania pierwszej pomocy.

Zaplanowane na najbliższy czas terminy szkoleń to 29 stycznia, 26 lutego, 4 i 31 marca, 28 kwietnia, 25 maja i 30 czerwca. Po ich zakończeniu planujemy w MPK-Łódź zorganizować konkurs na najlepszego ratownika. Udział w nim, podobnie jak w opisywanych szkoleniach, może wziąć udział każdy pracownik MPK-Łódź - a więc zarówno prowadzący, jak i pracownik zaplecza, mechanik, kontroler biletów czy osoby pracujące w administracji firmy.

W każdym szkoleniu weźmie udział grupa licząca maksymalnie 16 osób - chcemy, aby każdy z pracowników wyniósł ze szkolenia jak najwięcej wiedzy i umiejętności - stąd stawiamy na małe grupy umożliwiające warsztatowe, praktyczne formy nauki.

Program szkoleń obejmuje m.in.
- RKO osoby dorosłej, dziecka i niemowlęcia z użyciem AED;
- Pierwsza pomoc przy zadławieniach, omdleniach, krwotokach;
- Pierwsza pomoc przy ataku epilepsji, zawale serca, udarze mózgu;
- Wywiad SAMPLE i przekazywanie informacji zespołowi medycznemu.

Program szkolenia bierze się z życia i naszych codziennych doświadczeń. W jego trakcie opieramy się o prawdziwe przypadki, w których nasi pracownicy ratowali życie. Omawiamy je, dzielimy się ich doświadczeniami i pokazujemy, jak w pojazdach komunikacji miejskiej i ich otoczeniu ratować życie. Chcemy propagować znajomość zasad pierwszej pomocy wśród naszych pracowników, aby mogli udzielać jej zarówno pasażerom korzystającym z naszych usług - praktycznie codziennie pracownicy MPK-Łódź ratują czyjeś życie udzielając pierwszej pomocy - ale także, aby mogli pomóc w razie potrzeby swoim bliskim, dzieciom, wnuczkom.

3 pojazdy Nadzoru Ruchu wyposażone są w AED, dodatkowo jeden defibrylator znajduje się w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Tramwajowej. Chcemy, aby nasi pracownicy wiedzieli jak z nich korzystać - tym bardziej, że w planach mamy wyposażenie w ten sprzęt wszystkich Zajezdni i Zakładów MPK-Łódź. Okazją do tego będzie organizowany po raz pierwszy w tym roku Tydzień Bezpieczeństwa, który odbędzie się w marcu. Będzie to czas, kiedy zaprosimy pracowników firmy do tego, aby zwrócili uwagę na swoje zdrowie i bezpieczeństwo. Planujemy szkolenia, spotkania ze specjalistami oraz konferencje dotyczące tematyki bezpieczeństwa w transporcie.

Życie i codzienność pokazują nam, jak często nasi pracownicy spotykają się z sytuacjami w których mogą udzielić komuś pomocy. Chcemy, aby byli pewni siebie i wiedzieli, jak postępować. Tym bardziej, że dotychczasowe doświadczenia pokazują, że są jedynymi osobami, które ruszają na pomoc w czasie, gdy inne osoby niezbyt wiedzą, co robić.

 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.