MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od dnia 9 stycznia 2017r., ulegnie zmianie trasa tramwajów linii: 9

- jednocześnie ulegnie zmianie rozkład jazdy tramwajów linii 9A

more

Od dnia 2 stycznia 2017r., ulegnie zmianie rozkład jazdy tramwajów linii 4

more

Od dnia 1 grudnia 2016 r. (czwartek) w związku z kolejnym etapem przebudowy ulicy Piątkowskej w Zgierzu, ulegnie zmianie przebieg autobusu linii 51

- jednocześnie zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 51A, 51B

more

Od nocy 1/2 listopada 2016 r. w wybranych kursach ulegnie zmianie trasa linii N3

more

Od dnia 17 października 2016r. (poniedziałek), ulegną zmianie trasy linii autobusowych 57, N5, N6

more

Od dnia 10 października 2016 r. ulegnie zmianie trasa linii 55

more

Od dnia 1 października 2016r., we wszystkie dni tygodnia ulegnie zmianie rozkład jazdy tramwajów linii 14

more

Od dnia 28 sierpnia 2016 r. (linia nocna z 27/28 sierpnia), ulegną zmianie trasy linii 2, 14, N3

- uruchomione zostaną zastępcze linie autobusowe Z2, Z14
- zmieni się rozkład jazdy linii Z13

more

Linie na których kursują TYLKO autobusy niskopodłogowe: 50,50A,51,51A,51B,52,53,53A,54,54A,55,56,57,59,60,60A,60B,61,62,63,64,65,66,67,68,71,71A,72,73, 74,74A,74B,78,78A,79,80,82,82A,83,84,84A,85,88,88A,89,90,90A,90B,91,91A,91B,92,93,94,95,96,98,99,99A

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2016-07-12 10:49

Zapłacisz BLIKIEM w biletomatach MPK-Łódź już od 12 lipca

Łódź zostało pierwszym w Polsce miastem, w którym, przy pomocy systemu płatności BLIK, pasażerowie komunikacji miejskiej zakupią bilety w biletomatach mobilnych i stacjonarnych.

Nową formę płatności wdrożono dzięki współpracy z Polskim Systemem Płatności oraz firmą Mera Systemy. Od 12 lipca system osiągnął pełną funkcjonalność i sukcesywnie od tego dnia na urządzeniach będą pojawiać się specjalne naklejki, informujące pasażerów o nowej formie płatności oraz specjalne komunikaty na ekranach biletomatów.

Przy pomocy BLIKA pasażerowie będą mogli zakupić wszystkie rodzaje biletów dostępnych w biletomatach – pod warunkiem, że na swoim koncie będą posiadać odpowiednią ilość środków.

img_3659.jpg
img_3661.jpg
img_3662.jpg


Dla pasażerów MPK-Łódź jest to kolejne udogodnienie – mówi Krzysztof Kamiński, Wiceprezes MPK-Łódź – funkcjonująca w Łodzi sieć sprzedaży biletów uznawana jest przez wielu za najlepszą w Polsce, ponieważ każdy, kto chce kupić bilet może to zrobić bez problemu. Pasażerowie mają do dyspozycji ponad 135 punktów sprzedaży tradycyjnej, sklep internetowy, biletomaty mobilne we wszystkich tramwajach i autobusach, 5 operatorów umożliwiających zakup biletów poprzez telefon komórkowy oraz, póki co, 16 biletomatów stacjonarnych, których liczba zwiększy się wraz z oddaniem do użytku Dworca Łódź-Fabryczna oraz Nowego Centrum Łodzi.

Nowe wdrożenie to ruch w kierunku nowoczesności oraz pasażerów, którzy zamienili karty płatnicze na aplikacje i do płatności używają jedynie telefonów. Dzięki BLIKOWI zakup biletu będzie jeszcze prostszy na przykład dla osób, które przyjeżdżają do Łodzi. Cieszymy się, że wprowadzamy to rozwiązanie jako pierwsi w Polsce – dodaje Kamiński.

img_3665.jpg
img_3669.jpg
img_3674.jpg


Mera Systemy, będąca producentem i operatorem dla 706 biletomatów mobilnych i stacjonarnych w Łodzi to także pierwszy partner Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA w oferowaniu zupełnie nowej funkcjonalności BLIKA.

Nowe rozwiązanie zostało oficjalnie zaprezentowane podczas 11. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku we wrześniu ubiegłego roku. Jest bardzo proste: musimy mieć zainstalowaną aplikację mobilną banku - uczestnika BLIKA. System generuje nam kod, który wpisujemy na ekranie biletomatu. Transakcję potwierdzamy na swoim smartfonie. Kod ważny jedynie 2 minuty gwarantuje nam pełne bezpieczeństwo.

- Nawiązanie współpracy z Mera Systemy zwiększa możliwości BLIKA i ułatwia życie wszystkim jego użytkownikom. Wykorzystywanie aplikacji mobilnej banku w codziennych zakupach biletów miejskich w największych polskich miastach jest naturalnym kierunkiem rozwoju BLIKA. Nowa usługa to kolejne miejsce, gdzie pokazujemy wygodę i bezpieczeństwo transakcji mobilnych BLIK. - mówi Dariusz Mazurkiewicz, Wiceprezes Polskiego Standardu Płatności.

- Rozszerzenie funkcjonalności automatów o możliwość zapłaty BLIKIEM z pewnością stanowi kolejne udogodnienie dla pasażerów i przyczyni się do zwiększenia dostępności biletów. Kibicujemy mocno rozwojowi BLIKA i uważamy, że jest to atrakcyjna alternatywa dla płatności kartą. Cieszymy się również, że to właśnie Łódź jako pierwsze miasto w Polsce może się pochwalić wdrożeniem BLIKA w komunikacji miejskiej - mówi Michał Miernecki, Wiceprezes Mera Systemy.

Z systemu płatności mobilnych BLIK może korzystać obecnie ponad 2 miliony użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim ponad 3 miliony transakcji. BLIKIEM można płacić w 148 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel czy First Data. Ale BLIK to także bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet, Planet Cash oraz PayTel) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).

Więcej informacji na temat nowego systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie http://www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności- http://www.polskistandardplatnosci.pl.

Informacje podstawowe o Polskim Standardzie Płatności i systemie płatności mobilnych BLIK

BLIK - powszechny system płatności mobilnych to projekt Spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO Bank Polski i Inteligo) obejmujących swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. System został zaplanowany w taki sposób, aby w szybkim czasie, na tych samych warunkach, dołączyły do niego inne krajowe banki i firmy rynku finansowego. Od maja 2016 r. z BLIKA mogą korzystać Klienci Getin Noble Banku, a wśród nowych partnerów, którzy przystąpią do systemu na kolejnych etapach są m.in.: Credit Agricole, Eurobank, NeoBank, BNP Paribas Bank Polska i Idea Bank.

Premiera BLIK w Polsce stanowi przełomowy moment procesu tworzenia krajowego, powszechnego standardu płatności, wykorzystującego nowoczesne technologie. Otwartość na współpracę z innymi instytucjami finansowymi na równych zasadach daje perspektywę błyskawicznego rozwoju i ustawicznego powiększania sieci akceptacji płatności telefonem, co jest gwarantem szerokiej gamy możliwości oferowanych użytkownikom.



 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.