MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od dnia 16 kwietnia 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 2, 3, 53C, 53D

more

Od dnia 15 kwietnia 2018r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii 8

more

Od dnia 14 kwietnia 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 6, 72

more

Od dnia 21 marca 2018 r. (środa) zmianie ulegną trasy autobusów linii 60A, 60B, 60C, 60D

more

Od dnia 19 marca 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy autobusów linii 77

more

Od dnia 10 marca 2018 r. (sobota) zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D, 60A, 60B, 60C, 60D, 77, 80, 83

more

Od dnia 7 marca 2018 r. (środa),częściowej zmianie, w Ozorkowie, ulegnie trasa autobusów linii Z46

more

Od dnia 3 marca 2018 r. (sobota) zmianie ulegnie trasa autobusów linii Z1

more

Od dnia 18 lutego 2018r., zmianie ulegną rozkład jazdy linii 72

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2018-03-21 12:06

Pierwsza z 12 nowych PES już na linii 14


Pierwsza z 12 PES SWING, która została dostarczona do Łodzi w styczniu 2018 r., zaczęła we wtorek (20 marca) kursować na trasie linii nr 14. Wyjechała z zajezdni Telefoniczna o godz. 5.40. To nie koniec.


Wkrótce na linii nr 14 zacznie kursować również druga nowa PESA, której odbiór zaplanowano na czwartek (22 marca). Tego samego dnia na Telefoniczną ma też dotrzeć trzeci tego typu pojazd.

- Jesteśmy w trakcie realizacji zakupów tramwajów niskopodłogowych, które będą dedykowane na linię 14 - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź. - Myślę, że w ciągu paru miesięcy ta linia będzie już całkowicie uzbrojona w niskopodłogowe pojazdy z bydgoskiej fabryki.

Z zewnątrz nowe PESY SWING nie różnią się wyglądem od tramwajów kupionych przez MPK-Łódź w 2015 r. Niuanse jednak sprawiają, że pojazdy są bardziej komfortowe zarówno dla pasażerów, jak i motorniczych.

- Nowe Swingi mają 10 miejsc siedzących więcej (w sumie 50, w tym 6 siedzeń składanych) i jedno dodatkowe dla osób niepełnosprawnych - mówi Stanisław Galia, kierownik Zakładu Eksploatacji Tramwajów nr 1 (zajezdnia Telefoniczna). – Motorniczy ma udogodnienia typu kamery lusterkowe pomagające obserwować pasażerów oraz lampy doświetlające przystanki.

Pojazdy muszą przejechać bezawaryjnie 3 tys. km (każdy tramwaj) zanim MPK-Łódź zapłaci za nie producentowi. Zanim pojazd trafi do klienta, przechodzi próby ruchowe na torze testowym firmy PESA, jego szczelność jest sprawdzana w specjalnej deszczowni, a skuteczność układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jest weryfikowana podczas kontroli jakości.

Średni czas budowy tramwaju od momentu wejścia pomalowanej konstrukcji na montaż wynosi do 20 dni. Podczas montażu zużywanych jest około 17 km przewodów. Do połowy października PESA dostarczy do Łodzi łącznie 12 tramwajów, na których dostawę wraz z podstawowym pakietem eksploatacyjno – naprawczym oraz specjalistycznym wyposażeniem obsługowym MPK-Łódź podpisało umowę 3 kwietnia 2017 r. Opiewa ona na kwotę 99,6 mln zł.

Umowę na dostawę podpisano  w ramach projektu nr RPLD.03.01.02-10-0005/16 „Niskoemisyjny transport w Łodzi – Zakup 12 niskopodłogowych  tramwajów wraz z pakietem eksploatacyjno – naprawczym, specjalistycznym wyposażeniem obsługowym i wybudowaniem hali przeglądowo – naprawczej” realizowanego jest w ramach Osi Priorytetowej III Transport Działania  III.1 Niskoemisyjny Transport Miejski Poddziałania III.1.3 Niskoemisyjny Transport Miejski Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.


img_7592.jpg
img_7612.jpg
img_7625.jpg


img_7629.jpg
img_7568.jpg
img_7623.jpg




 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.