MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od nocy 19/20 lipca 2018r. do odwołania kursować będą objazdami linie nocne N1A, N1B, N5A, N5B, N6, N7A, N7B

more

Od dnia 16 lipca 2018 r. (poniedziałek), do odwołania ulegną zmianie trasy tramwajów linii 3, T1

- uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza linia Z3
- zostanie zawieszone kursowanie tramwajowej linii 7

more

Od dnia 16 lipca 2018 r. (poniedziałek), do odwołania ulegną zmianie trasy autobusów linii 70, T2, N6

more

Od dnia 16 lipca 2018 r. (poniedziałek), do odwołania ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 65A, 65B

more

Od dnia 15 lipca 2018 r. (niedziela) zmianie ulegną trasy autobusów linii 90A, 90B, 90C, 201, 202

more

Od dnia 15 lipca 2018 r. (niedziela) zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 82A, 82B, N5B

more

Od dnia 7 lipca 2018 r. zmieni się rozkład jazdy linii T1

more

Od dnia 25 czerwca 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy autobusów linii 86, 96, N4A, N4B

more

Od dnia 24 czerwca do dnia 23 września 2018 r., w niedziele i święta w okresie letnim będą obsługiwane taborem 5N+5ND, wybrane kursy linii 43A, 43B

more

Od dnia 23 czerwca 2018 r. do dnia 2 września 2018 r. uruchomione zostaną dodatkowe linie T1, T2, T3

more

Od 2 czerwca do 30 września 2018r., w każda sobotę i niedzielę będzie kursowała "Turystyczna linia tramwajowa po Łodzi", linia 120

more

Od nocy 31 maja / 1 czerwca 2018r. do odwołania zmianie ulegną trasy linii 12, 18, 58A, 58B, N7A, N7B

- jednocześnie ulegnie zmianie rozkład jazdy linii KZ, która zmieni nazwę na Z12

more

Od dnia 21 marca 2018 r. (środa) zmianie ulegną trasy autobusów linii 60A, 60B, 60C, 60D

more

Od dnia 19 marca 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy autobusów linii 77

more

Od dnia 10 marca 2018 r. (sobota) zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D, 60A, 60B, 60C, 60D, 77, 80, 83

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2018-04-20 14:10

Budowa nowej hali w Zajezdni Telefoniczna

Rozpoczęła się budowa nowej hali przeglądowo – serwisowej w Zajezdni Telefoniczna. MPK – Łódź otrzymało unijne dofinansowanie do tej inwestycji w wysokości 74 proc., podobnie jak do zakupu 12 nowych tramwajów PESA z pakietem eksploatacyjno – naprawczym.

- Nowa hala ma służyć do obsługi i naprawy pojazdów głównie nispokopodłogowych [PESA, Cityrunner]. Takich pojazdów w naszym taborze przybywa. Mamy nadzieję, że do końca rok zrealizujemy inwestycję, abyśmy już w przyszłym roku mogli w lepszych warunkach obsługiwać te tramwaje - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.

W hali powstanie pięć torów przeglądowo – naprawczych, na każdym z nich będzie można serwisować dwa tramwaje. Dwa z torów będą mieć dodatkowe wnęki umożliwiające transport podzespołów wózkiem widłowym pod wagon, a także podesty umożliwiające wejście na dach wagonu i prowadzenie na nim prac.

Trzeci tor, znajdujący się w pobliżu powierzchni magazynowych, zostanie przystosowany do podnoszenia tramwajów niskopodłogowych na podnośnikach kolumnowych. Natomiast dwa kolejne, skrajne tory, zostaną oddzielone od pozostałych ścianami , co umożliwi wydzielenie czterech niezależnych stanowisk m.in. do drobnych prac lakierniczych.

Wykonawcą prac jest firma INKOMET. Umowa opiewająca na kwotę 10,37 mln zł netto obejmuje również specjalistyczne wyposażenie hali.

WYPOSAŻENIE HALI:
- specjalistyczny ratowniczy żuraw samochodowy (MPK – Łódź zakupi go ze swoich środków)
- wózek widłowy o udźwigu 5 t, który umożliwi sprawne przemieszczanie kompletnych wózków napędowych i tocznych tramwaju z magazynu na miejsce montażu pod wagonem
- mobilne urządzenie do tankowania piachu do piasecznic
- przenośne komputery do obsługi systemów informatycznych wagonów, programowania podzespołów zainstalowanych w wagonie, zgrywania zapisów z monitoringu
 - sprzęt do naprawy klimatyzacji

WYMIARY HALI:
- powierzchnia zabudowy: 4079,7 mkw.
- powierzchnia użytkowa: 3964,5 mkw.
- wysokość w najwyższym punkcie 9,44 m

Ze względu na budowę nowej hali przeglądowo – serwisowej musi zostać przeniesiona dotychczasowa podstacja trakcyjna. Za budowę nowego obiektu odpowiada  konsorcjum Sesto Sp.  z o. o. i Telenerg – Bis Sp.  z o. o., które ma ukończyć prace do 11.07.2018 r. Koszt inwestycji to około 6 mln zł netto. Nie jest już ona objęta unijnym dofinansowaniem.

img_9168.jpg
img_9147.jpg
img_9163.jpg


 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.