MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

W dniu 26 maja 2018 r. (sobota) ulegnie skróceniu trasa autobusu linii 82B

more

Od nocy 18/19 maja 2018 r. do odwołania zmianie ulegnie tymczasowa trasa autobusów linii nocnych N4A, N4B, N7B

more

W dniach 16 - 30 maja 2018 r., ulegnie zmianie w Strykowie trasa autobusu linii 60C

more

Od dnia 12 maja 2018r. do odwołania, w rejonie pętli Stoki, ulegnie zmianie trasa komunikacji zastępczej linii KZ

more

Od dnia 9 maja 2018r., do odwołania ulegną zmianie trasy linii 12, 15, N4A, N7B

- jednocześnie uruchomiono autobusową komunikację zastępczą na trasie Stoki - Telefoniczna Zajezdnia - linia Z

more

Od dnia 7 maja 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 8, 52, 72, 72D, 80

more

Od dnia 5 maja 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 74A, 74B

more

Od dnia 5 maja 2018 r. zmianie ulegnie trasa autobusowej linii 57

more

Od dnia 5 maja 2018 r. (sobota) zostaje przywrócona trasa autobusów linii Z46

more

Od dnia 2 maja 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 53E

more

Od dnia 1 maja 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii Z45, Z46

more

Od dnia 1 maja 2018 r., uruchomione zostaną linie 51A, 51B

- zawieszone zostanie kursowanie autobusowej linii 67

more

Od dnia 16 kwietnia 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 2, 3, 53C, 53D

more

Od dnia 14 kwietnia 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 6, 72

more

Od dnia 21 marca 2018 r. (środa) zmianie ulegną trasy autobusów linii 60A, 60B, 60C, 60D

more

Od dnia 19 marca 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy autobusów linii 77

more

Od dnia 10 marca 2018 r. (sobota) zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D, 60A, 60B, 60C, 60D, 77, 80, 83

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2018-04-20 14:10

Budowa nowej hali w Zajezdni Telefoniczna

Rozpoczęła się budowa nowej hali przeglądowo – serwisowej w Zajezdni Telefoniczna. MPK – Łódź otrzymało unijne dofinansowanie do tej inwestycji w wysokości 74 proc., podobnie jak do zakupu 12 nowych tramwajów PESA z pakietem eksploatacyjno – naprawczym.

- Nowa hala ma służyć do obsługi i naprawy pojazdów głównie nispokopodłogowych [PESA, Cityrunner]. Takich pojazdów w naszym taborze przybywa. Mamy nadzieję, że do końca rok zrealizujemy inwestycję, abyśmy już w przyszłym roku mogli w lepszych warunkach obsługiwać te tramwaje - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.

W hali powstanie pięć torów przeglądowo – naprawczych, na każdym z nich będzie można serwisować dwa tramwaje. Dwa z torów będą mieć dodatkowe wnęki umożliwiające transport podzespołów wózkiem widłowym pod wagon, a także podesty umożliwiające wejście na dach wagonu i prowadzenie na nim prac.

Trzeci tor, znajdujący się w pobliżu powierzchni magazynowych, zostanie przystosowany do podnoszenia tramwajów niskopodłogowych na podnośnikach kolumnowych. Natomiast dwa kolejne, skrajne tory, zostaną oddzielone od pozostałych ścianami , co umożliwi wydzielenie czterech niezależnych stanowisk m.in. do drobnych prac lakierniczych.

Wykonawcą prac jest firma INKOMET. Umowa opiewająca na kwotę 10,37 mln zł netto obejmuje również specjalistyczne wyposażenie hali.

WYPOSAŻENIE HALI:
- specjalistyczny ratowniczy żuraw samochodowy (MPK – Łódź zakupi go ze swoich środków)
- wózek widłowy o udźwigu 5 t, który umożliwi sprawne przemieszczanie kompletnych wózków napędowych i tocznych tramwaju z magazynu na miejsce montażu pod wagonem
- mobilne urządzenie do tankowania piachu do piasecznic
- przenośne komputery do obsługi systemów informatycznych wagonów, programowania podzespołów zainstalowanych w wagonie, zgrywania zapisów z monitoringu
 - sprzęt do naprawy klimatyzacji

WYMIARY HALI:
- powierzchnia zabudowy: 4079,7 mkw.
- powierzchnia użytkowa: 3964,5 mkw.
- wysokość w najwyższym punkcie 9,44 m

Ze względu na budowę nowej hali przeglądowo – serwisowej musi zostać przeniesiona dotychczasowa podstacja trakcyjna. Za budowę nowego obiektu odpowiada  konsorcjum Sesto Sp.  z o. o. i Telenerg – Bis Sp.  z o. o., które ma ukończyć prace do 11.07.2018 r. Koszt inwestycji to około 6 mln zł netto. Nie jest już ona objęta unijnym dofinansowaniem.

img_9168.jpg
img_9147.jpg
img_9163.jpg


 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.