MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od dnia 18 marca 2019 r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 80

more

Od dnia 17 marca 2019 r. (linie nocne od nocy 16/17 marca br.), zmianie ulegną trasy autobusów linii 82B, 90A, 90C, N5B

more

Od dnia 17 marca 2019 r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 76, 82A, 90B, N5A

more

Od nocy 16/17 marca 2019r., zmianie ulegną rozkłady jazd linii nocnych N1A, N1B, N2A, N2B, N5A, N5B

more

Od dnia 4 marca 2019 r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii: 11A, 14, 15, 82A, 82B

more

Od dnia 3 marca 2019 r. ulegną zmianie rozkłady jazdy linii: 2, 3, 6, 8, 11B, 76

more

Od dnia 3 marca 2019r. (niedziela) do odwołania zmianie ulegną trasy autobusów linii 87A, 87B

more

Od dnia 1 grudnia 2018 r. zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D

more

Od dnia 25 listopada 2018 r. (niedziela) zmianie ulegnie trasa autobusu linii Z2

more

Od dnia 19 sierpnia 2018 r. do odwołania (linia nocna od nocy 18/19 sierpnia br.) ulegną zmianie trasy linii 4, 13, 14, 55, 75A, 75B, N8

- ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 2, 3, 8, 9B, 10B, 15, 70, 96
- uruchomione zostaną autobusowe linie 75C, Z13

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2018-06-07 12:52

Elektryczne autobusy dla Łodzi

Miasto złożyło wniosek na dofinansowanie zakupu 17 elektrycznych autobusów. Na ulicach Łodzi mają pojawić się na początku 2021 r., czyli już po zakończeniu gruntownej przebudowy Zajezdni Limanowskiego.

- Sukcesywnie unowocześniamy nasz tabor. Do tej pory wymienialiśmy starsze pojazdy na niskoemisyjne, ale spalinowe. Przyszedł czas, żeby powoli wymieniać je na elektryczne - mówi Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi.

- Chcemy wystawić rurę wydechową autobusów poza miasto - dodaje Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź. - Chcemy, aby w centrum miasta nie emitowały nadmiernej ilości spalin i gazów.

Jak przekonuje Prezydent Miasta oraz Zbigniew Papierski, obecna technologia eliminuje ryzyko wystąpienia problemów z użytkowaniem elektrycznych autobusów z powodu braku miejsc do ich ładowania.

- Zbieramy doświadczenie z innych miast, m.in. Warszawy i Krakowa, aby nie popełnić błędu - mówi prezes MPK-Łódź. - Projekt zakłada nie tylko zakup autobusów elektrycznych, ale również całej infrastruktury do ich eksploatacji.

Oprócz dużej stacji do ładowania w Zajezdni Limanowskiego powstanie również 6 stacji szybkiego ładowania w różnych częściach miasta na pętlach: Wydawnicza, Cmentarz, Szczecińska, Janów, Retkinia Wyszyńskiego, Dw. Łódź Fabryczna oraz Retkinia Kusocińskiego.

- Autobus wyjedzie z zajezdni w pełni naładowany za pomocą wtyczki. Na krańcówkach będzie ładowany przy pomocy pantografu. Zastanawiamy się jeszcze, czy będzie umieszczony na pojeździe (trochę jak w trolejbusie), czy ma być na niego opuszczany - wyjaśnia prezes Zbigniew Papierski.

Wszystkie elektryczne autobusy będą przejeżdżały przez centrum, a kończyć bieg mają na dużych osiedlach (tam gdzie umieszczone zostaną stacje ładowania).

Szacowany koszt projektu to blisko 65 mln złotych. Staramy się o dofinansowanie w wysokości 45 mln złotych. Prace będą mogły rozpocząć się w przyszłym roku.

elektr_autobusy.jpg
img_2920.jpg


 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.