Nasza strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej. więcej x

MPK-Łódź Spółka z o.o.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź Spółka z o.o. 90-132 Łódź, ul Tramwajowa 6

serwisy informacyjne

  • Kanały informacyjne
  • MPK na facebook

    MPK na facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Subskrypcja
  • polski
  • English

Zmiany rozkładów

Od dnia 26 października 2020 r. do odwołania, zmianie ulegnie trasa autobusów linii 90B

więcej

Od 26 października 2020 r. zmianie ulegną trasy autobusów linii 59, 73, 87A, 87B, 96A, 96B, 96C, N6, C1

więcej

Od dnia 24 października 2020r., zostanie uruchomiony autobusowy przystanek Zagajnikowa - Inflancka, dla linii 57, 59, 70, 81, N6

więcej

Od dnia 19 października 2020 r. do odwołania zmianie ulegnie trasa autobusowej linia Z41

więcej

Od dnia 19 października 2020 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 82A, 82B

więcej

Od dnia 15 października 2020 r. do odwołania uruchomiona zostanie autobusowa linia Z6

więcej

Od dnia 15 października 2020 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 65A, 65B

więcej

Od dnia 12 października 2020 r. ulegnie zmianie rozkład jazdy linii 94

więcej

Od dnia 11 października 2020 r. (niedziela) (nocny z 10/11 października) do odwołania zmianie ulegnie trasa linii 59, 73, 87A, 87B, 96A, 96B, 96C, N6

więcej

Od nocy 10/11 października 2020 r. zmieni się rozkład jazdy linii N5A, N5B, 96A, 96B, 96C

więcej

Od 5 października 2020 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 9, 10A, 10B

więcej

Od nocy 4/5 października 2020 r. zmianie ulegną trasy autobusów linii N3A, N3B

więcej

Od dnia 1 października 2020r., zmianie ulegną trasy linii 12, 15, 17, 18, N4A, N4B, N7B

- jednocześnie zawieszone zostaną linie N4C, Z12 i Z15

więcej

Od dnia 1 października 2020r., wznowione zostanie kursowanie linii 16, 96A, 96B

więcej

Od dnia 1 października 2020r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 53A, 55, 57, 58B, 60A, 60B, 60C, 60D, 64A, 64B, 65A, 65B, 68A, 68B, 69A, 69B, 70, 71A, 71B, 72A, 74A, 74B, 75A, 75B, 77, 81

więcej

Od dnia 1 października 2020r., zmianie ulegną rozkłady jazdy 2, 3A, 3B, 7, 8, 9, 10A, 10B, 11A, 11B, 85A, 85B, 86A, 86B, 87A, 87B, 90A, 90B, 91A, 91B, 91C, 92A, 92B, 96C, G1, G2, H, W, Z13, N1A, N1B, N5A, N5B, N8

więcej

Od dnia 21 września 2020 r., zmianie ulegnie rozkład jazdy linii 76

więcej

Od dnia 11 września 2020 r. do odwołania zmianie ulegnie trasa i rozkład jazdy autobusu linii 86A

więcej

Od dnia 3 września 2020 r. (czwartek) do odwołania zmianie ulegnie trasa i rozkład jazdy autobusu linii 80

- zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 65A, 86A, 86B, 99

więcej

Rozkłady jazdy Tramwaje Autobusy Nocne
Rozkład na:
Moje linie
Zaplanuj swoją podróż

Aktualności

2020-10-06 15:54

Nowoczesna zajezdnia autobusowa już gotowa

Blisko 600 osób zaangażowanych w budowę, przy której wykorzystano 2 miliony betonowych kostek brukowych, 320 tys. kg stali, 4 km rur czy 8 km przewodów. Modernizacja zajezdni Limanowskiego dobiegła końca. Za inwestycję, która rozpoczęła się w maju 2018 r. odpowiedzialna była firma ALSTAL. Udało się ukończyć ją zgodnie z wcześniej przyjętym harmonogramem. Jej koszt to 63,5 mln zł netto. Z nowej zajezdni już korzysta 650 pracowników, w tym 520 kierowców autobusów. Wkrótce przeprowadzi się do niej 65 pracowników Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych, który dotychczasową siedzibę miał przy ul. Tramwajowej.

2020.10.06_ea1_zpon_img_2508_obr.jpg
2020.10.06_ea1_zpon_img_2528_obr.jpg
2020.10.06_ea1_zpon_img_2532_obr.jpg


- Niezmiernie cieszę się, że krok po kroku w Łodzi komunikacja miejska, zyskuje nowe oblicze. To ważne, że nie tylko polepszamy tabor, czy remontujemy przystanki, ale także poprawia się zaplecze dla pracowników. Mam nadzieję, że będzie wam się tutaj dobrze pracowało – powiedziała Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Pierwszym etapem modernizacji zajezdni pochodzącej z 1971 r. było wyburzenie budynku biurowego z charakterystycznym „bocianim gniazdem”, znanym z serialu „Daleko od szosy”. Rozbiórka budynku rozpoczęła się w czerwcu 2018 r. Natomiast już dwa miesiące później firma ALSTAL zaczęła budowę fundamentów pod nową halę serwisową. Zgodę na jej użytkowanie wydano w październiku 2019 r. W nowej hali powstało 25 stanowisk do obsługi autobusów. Docelowo ma być w niej serwisowanych 200 pojazdów. W budynku znajduje się również nowoczesna myjnia, warsztaty, magazyny i stacja kontroli pojazdów. Z halą sąsiaduje dwupiętrowa część administracyjno-socjalna zajezdni (pow. użytkowa ok. 7 557 m kw.), w której oprócz biur znajduje się m.in. dyspozytornia, pomieszczenia socjalne dla kierowców oraz 130 mechaników. Przeprowadzka pracowników do nowego budynku, którego koszt to ok. 30 mln zł netto, zakończyła się w styczniu 2020 r.

2020.10.06_ea1_zpon_img_2546.jpg
2020.10.06_ea1_zpon_img_2547.jpg
2020.10.06_ea1_zpon_img_2551.jpg


Wkrótce do kolejnego, nowego budynku w Zajezdni Limanowskiego przeprowadzą się pracownicy Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych. Koszt budowy ich nowej siedziby to ok. 4,1 mln zł netto. Znajdują się w nim pomieszczenia biurowe, socjalne, techniczne oraz myjnia. Zakład Przewozu Osób Niepełnosprawnych dysponuje 21 pojazdami, które stacjonować będą pod nową wiatą. Docelowo pomieści ona 28 aut. Budynek ZPON sąsiaduje z nowoczesną stacją paliw (koszt budowy ok. 2,1 mln zł netto) oraz nową portiernią (koszt budowy ok. 1,2 ml zł netto). Żeby wzmocnić grunty pod budowę budynku ZPON z wiatą oraz nowej hali wykonano prawie 1000 kolumn zagłębionych w gruncie od ok. 4 do 10 m. Wiąże się to z tym, że teren zajezdni znajduje się w dolinie rzecznej, a dawniej w jej miejscu płynęła rzeka Bałutka.

Zajezdnia MPK przy ul. Limanowskiego w liczbach:
- 522 kierowców autobusów
- 13 dyspozytorów
- 90 pracowników serwisu
- 168 brygad w ruchu w szczycie komunikacyjnym
- 143 brygady poza szczytem komunikacyjnym
- 110 autobusów przegubowych
- 81 autobusów 12- metrowych
- 21 autobusów 21 – metrowych
- 2 mln kostek betonowych – wykorzystano do utwardzenia dróg i placów
- 320 tys. kg stali – wykorzystano do konstrukcji nowo wybudowanych obiektów
- 4 km rur - wykorzystano do nowych odcinków sieci wodno – kanalizacyjnej
- 8 km przewodów - wykorzystano do zewnętrznej i podziemnej sieci instalacji elektrycznej
- 600 osób - zaangażowanych było w budowę zajezdni, to około 100 podwykonawców, dostawców i kooperantów zatrudnionych przez generalnego wykonawcę



 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.