Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź Spółka z o.o. 90-132 Łódź, ul Tramwajowa 6
Od dnia 1 marca 2021 r., zmianie ulegną trasy linii 1, 15, 17, 86A, 86B, 96C, N4A
Od dnia 1 marca 2021 r., do odwołania zmianie ulegnie trasa autobusu komunikacji zastępczej linii Z41
Od dnia 1 marca 2021 r. , zmianie ulegną trasy autobusów linii 59, 73, Z6, N6
Od dnia 1 marca 2021 r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 3A, 3B, 8, 9, 13, 14, 57, 72A, 72B, 73, 74A, 74B, 82A, 82B, 85A, 85B, 92A, 92B, Z3, Z6
Od dnia 1 marca 2021 r. (po otwarciu do ruchu ul. Franciszkańskiej), zostanie zachowany jak obecnie tymczasowy objazd tramwajów linii 5, 6
Od dnia 20 lutego 2021 r. do odwołania zmianie ulegną trasy autobusów linii 78, 87A, 87B
Od dnia 15 lutego 2021 r., do odwołania zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 65A, 65B
Od dnia 3 lutego 2021 r. do odwołania zmianie ulegnie trasa tramwajowej linii 1
Od dnia 1 lutego 2021 r. zmianie ulegnie trasa autobusu linii 82A
Od dnia 1 lutego 2021 r. zmianie ulegną trasy linii 12, 17, 18, 58A, 58B, N7A, N7
Od dnia 1 lutego 2021r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 1, 3A, 3B, 5, 7, 8, 10A, 10B, 14, 15, 63, 65A, 65B, 71A, 71B, 72B, 82B, 83, 90A, 90C, 99, N6
Od dnia 20 stycznia 2021 r., do odwołania zmianie ulegnie rozkład jazdy linii 6
Od dnia 3 września 2020 r. (czwartek) do odwołania zmianie ulegnie trasa i rozkład jazdy autobusu linii 80
Moje linie |
|
---|---|
Zaplanuj swoją podróż |
2020-10-08 08:31
Wkrótce Łódź dołączy do miast z autobusami zasilanymi prądem. Ładowarki do 17 autobusów Volvo dostarczy firma Ekoenergetyka – Polska S.A z Zielonej Góry. Dzisiaj MPK – Łódź podpisało z nią umowę opiewającą na kwotę ponad 7,1 mln zł brutto. Termin oddania do użytku ładowarek będzie skoordynowany z dostawą elektrycznych autobusów do Łodzi.
Firma Ekoenergetyka wybuduje nie tylko stację ładowania w zajezdni Limanowskiego, gdzie będą stacjonować elektryczne autobusy Volvo, ale również zamontuje ładowarki do autobusów na sześciu łódzkich krańcówkach:
- „Mikulskiego”
- „Cmentarz Szczecińska”
- „Janów”
- „Retkinia”
- „Dw. Łódź Fabryczna”
- „Retkinia Kusocińskiego”
Żeby możliwy był montaż ładowarek szybkiego ładowania na krańcówkach, trzeba będzie tam wykonać m.in sieci elektroenergetyczne i teletechniczne, przebudować kolidujące ciągi piesze, wybudować fundamenty pod maszt ładowania oraz stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych (o wymiarach ok. 3 m na 23,0 m). Na krańcówkach autobusy będą ładowane przy wykorzystaniu tzw. odwróconego pantografu. Lokalizacje sześciu stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocach znamionowych 300 kW zostały wskazane w takich miejscach aby zminimalizować utrudnienia w ruchu na poszczególnych pętlach.
Natomiast w zajezdni Limanowskiego powstanie 9 stacji wolnego ładowania, które zostaną zlokalizowane pod nowobudowaną wiatą dla autobusów elektrycznych. Każda stacja będzie obsługiwała dwa stanowiska ładowania (miejsca postojowe), które będą się znajdowały po obu jej stronach.
Autobusy nie będą przypisane do konkretnej ładowarki, będą mogły korzystać z każdej z ich. Stacje wolnego ładowania będą posiadały dwa tryby pracy:
- tryb ładowania podstawowego (z mocami ładowania min. 40 kW na każdym stanowisku ładowania)
- tryb ładowania rezerwowego (z możliwością wykorzystania jednego stanowiska mocą min. 80 kW)
Modułowa stacja ładowania w zajezdni będzie miała wymiary: 1800 x 700 x 600 m. Nad prawidłową pracą ładowarek będzie czuwał system telemetryczny składający się z dwóch programów do zarządzania infrastrukturą ładowarek oraz monitorowania autobusów elektrycznych. System będzie dawał podgląd w czasie rzeczywistym do aktualnego stanu wszystkich stacji ładowania, pojazdów i prezentował informacje na pulpicie w Centrum Monitorowania MPK-Łódź oraz wybranych stacjach roboczych.
© MPK-Łódź Spółka z o.o.