Aktualności

2014-07-31 14:20

Prezentacja wozu wieżowego dla MPK-Łódź


Artykuł archiwalny

1 lipca 2014 roku został odebrany samochód specjalny do prac konserwacyjno – montażowych MONTRAKS 8PK (samochód wieżowy. Samochód wyprodukowała i dostarczyła firma: Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych SP z o.o. – grupa BUMAR z Kobyłki pod Warszawą. Jest to polska firma, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym.

img_8994.jpg
img_8996.jpg
img_8999.jpg


MPK Łódź – Spółka z o.o. ostatni pojazd tego typu zakupiło w 1995 roku tj. 19 lat temu. Pojazd został zakupiony dla Zakładu Torów i Sieci. Samochód Wieżowy typu MONTRAKS 8PS jest to skok milowy w technologii i funkcjonalności, co do obecnie posiadanych samochodów technicznych, montowanych na podwoziu STAR, bardzo mocno wyeksploatowanych z silnikami starej generacji.

img_9011.jpg
img_9013.jpg
img_9086.jpg


Pojazd ten jest wyprodukowany na podwoziu renomowanej firmy MAN. Silnik w tym samochodzie to nowoczesna, oszczędna jednostka o mocy 184kW (250 KM) spełniająca rygorystyczne normy spalin EURO 5. Pojazd o masie całkowitej 16 ton wyposażony jest w nowoczesną 6-cio osobową kabinę ze wszelkim udogodnieniem dla brygad roboczych. Posiada klimatyzację, ogrzewanie postojowe, nowoczesne sterowanie całym wyposażeniem hydraulicznym, zarówno z wewnątrz kabiny jak i sterowanie pilotem z każdej pozycji pracy sprzętu. MONTRAKS 8PK to pojazd bardzo funkcjonalny i wygodny w użyciu, dzięki obrotowemu podestowi o nośności 450kg (3 osoby) który można podnieść na wysokość 6m i przesunąć na wysięgu bocznym na odległość 6,5m, oraz obracać o 360°. Należy także nadmienić o możliwości jazdy wozem po szynach, która jest niezbędna do prac demontażu i montażu sieci trakcyjnej. Posiada on także wiele funkcjonalnych luków ładunkowych, skrzyń, szafek, pojemników do przewozu specjalistycznych narzędzi oraz materiałów naprawczych.

img_9025.jpg
img_9031.jpg
img_9040.jpg


Pojazd ten przysłuży się do bardziej efektywnej i szybszej pracy brygad sieciowych. Będzie wykorzystywany do budowy nowych tras tramwajowych –infrastruktury sieciowej jak i do remontu obecnej infrastruktury sieciowej oraz szybszego reagowania w awaryjnych przypadkach naprawy sieci trakcyjnej.

img_9049.jpg
img_9056.jpg
img_9072.jpg


img_9079.jpg
img_9083.jpg