Aktualności
2015-05-29 13:44
MPK-Łódź i VISA szykują niespodziankę dla pasażerów komunikacji miejskiej!
Artykuł archiwalny
Wraz z nowymi biletomatami mobilnymi i stacjonarnymi pojawiła się nowa możliwość płatności za bilety okresowe i jednorazowe komunikacji miejskiej w naszym mieście. Z miesiąca na miesiąc rośnie ilość pasażerów, którzy decydują się na zakup biletów przy pomocy kart zbliżeniowych.
Wzrostową tendencję dostrzega również najszerzej akceptowana marka płatnicza na świecie - czyli VISA, która doceniając sieć bezgotówkowej sprzedaży biletów w naszym mieście oraz rosnące zainteresowanie tą formą płatności za bilety postanowiła sprezentować 10 tysiącom pasażerów MPK-Łódź praktyczne upominki w postaci etui na MIGAWKĘ i kartę płatniczą.
W poniedziałek i wtorek 1 i 2 czerwca każdy, kto w godzinach 8:00 - 16:00 dokona zakupu dowolnego biletu komunikacji miejskiej przy pomocy karty VISA w biletomacie stacjonarnym zlokalizowanym przy łódzkiej Manufakturze otrzyma etui, które pomoże zabezpieczyć MIGAWKĘ.
Z punktu widzenia MPK-Łódź to, co cenne w tej akcji, to promocja formy sprzedaży biletów dzięki kartom płatniczym, które pomimo pierwotnych obaw pasażerów stają się coraz bardziej popularną formą zakupu. Możemy uchylić również rąbka tajemnicy informując, że już wkrótce osoby korzystające z drugiej nowoczesnej formy zakupu biletów, jaką jest sklep internetowy www.migawka.lodz.pl, będą mogły otrzymać upominek uczestnicząc w zabawie organizowanej przez MPK-Łódź we współpracy z operatorem sklepu internetowego.
Płatności zbliżeniowe w Polsce
Płatności zbliżeniowe w Europie stają się coraz bardziej popularne, w Polsce – która jest europejskim liderem w takich płatnościach – stanowią już powszechny sposób płatności. 40% wszystkich płatności Visa w Polsce to właśnie płatności zbliżeniowe. Stanowią one także już 55 proc. wszystkich transakcji poniżej 50 zł opłacanych kartą Visa w Polsce, co jest fenomenem. Swoją popularność zawdzięczają m.in. wygodzie, łatwości oraz szybkości dokonywania transakcji. Upowszechnienie się płatności zbliżeniowych ma w Polsce znaczący wpływ na ogólny, dynamiczny rozwój obrotu bezgotówkowego. Ten rozwój ma swoje odzwierciedlenie w statystkach - w pierwszych miesiącach 2015 r. liczba transakcji rosła w tempie 36%, podczas gdy rok temu było to 25%. W ostatnich kilku kwartałach wzrost wartości płatności sięga 20%.
Powszechność płatności zbliżeniowych stała się możliwa dzięki bardzo szybkiemu rozwojowi sieci akceptacji – większość placówek usługowych i handlowych jest już przygotowana do przyjmowania takich płatności. Rośnie również liczba miast, w których w środkach komunikacji miejskiej można zapłacić zbliżeniowe za przejazd, a także za parkowanie w miejskich parkomatach. Obecnie płatności zbliżeniowe akceptowane są w 80% z ponad 400 tys. terminali działających w całym kraju. Do końca 2017 r. wszystkie terminale POS w Polsce będą wyposażone w funkcję zbliżeniową. W całej Europie liczba terminali akceptujących płatności zbliżeniowe sięga 2,4 mln. Dla przykładu w ub. roku w aglomeracji londyńskiej wprowadzono możliwość płacenia zbliżeniowo za przejazd wszystkimi środkami transportu miejskiego i podmiejskiego.