Aktualności
2015-09-07 12:34
Minibus Mercedes-Benz Sprinter City 77 na testach w MPK-Łódź
Artykuł archiwalny
Od wtorku, 1 września 2015 roku, na ulicach Łodzi testowany jest najlepszy model w programie minibusów Mercedes-Benz - Mercedes-Benz Sprinter City 77.
Podstawowe różnice pomiędzy testowanym pojazdem, a wykorzystywanymi do tej pory autobusami typu Jelcz M081 MB3 "VERO" wyprodukowanymi w 2006 roku to całkowita niska podłoga, klimatyzacja, automatyczna skrzynia biegów, klasa emisji spalin EURO VI BlueTec, dwie pary drzwi sterowanych elektrycznie otwieranych do zewnątrz i dwie rampy inwalidzkie.
Minibus podczas testów obsługuje linię 84. Z dotychczasowych obserwacji kierowców i pasażerów, a także pracowników zaplecza technicznego wynika, że autobus sprawdza się w łódzkich warunkach – pasażerowie chwalą komfort – w tym głównie klimatyzację, wygodne siedzenia oraz dobre zawieszenie pojazdu. Kierujący zwracają uwagę na dobrą zwrotność pojazdu i wygodę w jego prowadzeniu oraz komfort stanowiska kierowcy.
Tego typu testy pojazdów są dla MPK-Łódź o tyle istotne, że umożliwiają sprawdzenie nowych rozwiązań technicznych oraz rozeznanie w rynku pojazdów, które potencjalnie mogą trafić do naszego miasta – o ile strategia transportowa będzie przewidywała potrzebę realizowania usług przewozowych w podobnym zakresie – na liniach komunikacyjnych o mniejszych potokach pasażerskich.
Mercedes-Benz Sprinter City 77 – dane producenta:
Mercedes-Benz Sprinter City 77 o długości 8,7 m jest aktualnie najlepszym modelem w programie minibusów Mercedes-Benz. Niskopodłogowe podwozie z tylną osią tandemową oraz nadwozie Sprintera City 77, to w całości efekt prac rozwojowych pionu minibusów Mercedes-Benz. Posiada do 35 miejsc pasażerskich w zależności od ilości przewożonych osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
Sprinter City 77 na całej długości przestrzeni pasażerskiej ma podłogę bezstopniową oraz drugie miejsce dla wózka inwalidzkiego. Przesłanką tak wysokiej zdolności przewozowej jest dopuszczalny ciężar całkowity 6,8 t.
Układ jezdny trzyosiowego Sprintera City 77 posiada niezależne zawieszenie wszystkich kół i pojedyncze ogumienie. Dzięki stosunkowo krótkiemu rozstawowi osi i smukłości konstrukcji także ten największy minibus miejski marki Mercedes-Benz jest predestynowany do jazdy na wąskich śródmiejskich uliczkach.
- Sprinter City 77 posiada 4-cylindrowy silnik CDI Diesel o mocy 120 kW (163 KM).
- Max moment 360Nm przy 1400-2400 obr/min.
- Automatyczna skrzynia 7-biegowa.
- Przy klasie emisji spalin Euro VI BlueTec Sprinter City 77 spełnia aktualne normy czystości spalin.
Ponadto oprócz przewidzianego seryjnie jednego miejsca na wózek inwalidzki przy 1 drzwiach, dla osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych wykonano jeszcze jedno takie miejsce przy 2 drzwiach, włącznie ze składaną rampą wjazdową.
- Tylne zawieszenie pneumatyczne + przyklęk.
- Klimatyzacja miejsca pracy kierowcy – 7kW.
- Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej – w wersji od 8 do 13 kW.
- Wywietrzniki dachowe.
- Dwie pary drzwi sterowanych elektrycznie otwieranych na zewnątrz.
- Dwie rampy inwalidzkie.