Aktualności

2015-09-23 14:39

Komunikacja miejska - oddechem dla miasta!


Artykuł archiwalny

Dziś o godzinie 13:00, tuż po zakończeniu Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, wspólnie z Klubem Miłośników Starych Tramwajów, zainaugurowaliśmy łódzką odsłonę ogólnopolskiej kampanii „Komunikacja Miejska – oddechem dla miasta”.

imag3301.jpg
img_3884.jpg
img_3868.jpg


Kampania, poza Łodzią, rozpoczęła się dziś m.in. we Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku, Płocku i innych miastach – członkach Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. W jej trakcie przewoźnicy i organizatorzy transportu publicznego będą propagować informacje na temat zalet komunikacji miejskiej dla komfortu naszego życia. Nie chcemy smogu, nie chcemy zakorkowanych miast. Dlatego, póki jeszcze nie jest u nas tak źle, jak chociażby w Chinach, Londynie czy już niedaleko – w Krakowie – chcemy wskazywać na relacje pomiędzy naszymi zwyczajami komunikacyjnymi a sytuacją w mieście.

img_3873.jpg
img_3875.jpg
img_3877.jpg


Dla przykładu – na podstawie dostępnych badań:
- w korkach Polacy spędzają około 10 – 12 dni swojego życia rocznie,
- koszt z jakim wiąże się taki czas spędzony w ulicznych korkach to średnio 3.000 zł / samochód,
- samochodem podróżuje średnio 1,2 – 1,4 osoby, pojazdy komunikacji miejskiej są w stanie pomieścić ponad stu pasażerów – do przewiezienia takiej ilości osób potrzeba więc około 70 samochodów osobowych,
- 70 samochodów osobowych przewożących 100 osób tworzy korek o długości około 250 metrów. Tyle samo osób podróżujących komunikacją miejską, jednym autobusem to metrów 18,
- 70 samochodów spala około 500 litrów paliwa na 100 kilometrów. Autobus spala na tym samym odcinku 50 litrów paliwa.

Komunikacja miejska jest oddechem dla miasta ponieważ jest jedynym realnym sposobem na rozładowanie korków umożliwiając dużej ilości osób przemieszczanie się po miastach a także należy do najbardziej ekologicznych środków transportu. To komunikacja miejska rzeczywiście daje oddech w podróżowaniu, szczególnie po zakorkowanych miastach z zanieczyszczonym powietrzem.

img_3879.jpg
img_3880.jpg
img_3882.jpg


W ramach kampanii planujemy w Łodzi realizację projektów edukacyjnych dla najmłodszych w ramach „Akademii Kulturalnego Pasażera” – zajęć skierowanych do przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych. Planujemy również zajęcia dla starszych uczniów oraz spotkania z licealistami i studentami. Przewidujemy także serię działań skierowanych do kierowców samochodów, ale również akcje pokazujące tym, którzy z komunikacji miejskiej korzystają codziennie, że ich wybór ma znaczenie dla Łodzi, naszej przestrzeni miejskiej i naszego komfortu życia teraz i za kilkadziesiąt lat.