Aktualności
2016-01-14 12:58
Szkolenia z pierwszej pomocy dla każdego pracownika MPK-Łódź!
Artykuł archiwalny
Szanowni Państwo,
Już 29 stycznia każdy z ponad 3.000 pracowników będzie mógł uczestniczyć w pierwszym, bezpłatnym szkoleniu z zakresu udzielania pierwszej pomocy organizowanym i prowadzonym przez... pracowników Działu Szkoleń i Zarządzania Zasobami Ludzkimi MPK-Łódź, którzy w ostatnim czasie przeszli specjalny kurs i uzyskali certyfikaty instruktorów pierwszej pomocy.
Każde ze szkoleń będzie trwało 8 godzin a uczestniczyć w nich mogą wszyscy chętni pracownicy naszej Spółki, którzy poświęcą na jego rzecz jeden ze swoich wolnych dni, lub wezmą z tego tytułu urlop. Uruchamiane szkolenia traktujemy jako okazję do podniesienia posiadanej już wiedzy i rozwinięcia umiejętności, przypomnienia sobie zasad udzielania pierwszej pomocy, które wszyscy pracownicy MPK-Łódź poznają podczas kursów motorniczych czy kursów BHP, gdzie również nasi instruktorzy prowadzą moduły dotyczące udzielania pierwszej pomocy.
Zaplanowane na najbliższy czas terminy szkoleń to 29 stycznia, 26 lutego, 4 i 31 marca, 28 kwietnia, 25 maja i 30 czerwca. Po ich zakończeniu planujemy w MPK-Łódź zorganizować konkurs na najlepszego ratownika. Udział w nim, podobnie jak w opisywanych szkoleniach, może wziąć udział każdy pracownik MPK-Łódź - a więc zarówno prowadzący, jak i pracownik zaplecza, mechanik, kontroler biletów czy osoby pracujące w administracji firmy.
W każdym szkoleniu weźmie udział grupa licząca maksymalnie 16 osób - chcemy, aby każdy z pracowników wyniósł ze szkolenia jak najwięcej wiedzy i umiejętności - stąd stawiamy na małe grupy umożliwiające warsztatowe, praktyczne formy nauki.
Program szkoleń obejmuje m.in.
- RKO osoby dorosłej, dziecka i niemowlęcia z użyciem AED;
- Pierwsza pomoc przy zadławieniach, omdleniach, krwotokach;
- Pierwsza pomoc przy ataku epilepsji, zawale serca, udarze mózgu;
- Wywiad SAMPLE i przekazywanie informacji zespołowi medycznemu.
Program szkolenia bierze się z życia i naszych codziennych doświadczeń. W jego trakcie opieramy się o prawdziwe przypadki, w których nasi pracownicy ratowali życie. Omawiamy je, dzielimy się ich doświadczeniami i pokazujemy, jak w pojazdach komunikacji miejskiej i ich otoczeniu ratować życie. Chcemy propagować znajomość zasad pierwszej pomocy wśród naszych pracowników, aby mogli udzielać jej zarówno pasażerom korzystającym z naszych usług - praktycznie codziennie pracownicy MPK-Łódź ratują czyjeś życie udzielając pierwszej pomocy - ale także, aby mogli pomóc w razie potrzeby swoim bliskim, dzieciom, wnuczkom.
3 pojazdy Nadzoru Ruchu wyposażone są w AED, dodatkowo jeden defibrylator znajduje się w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Tramwajowej. Chcemy, aby nasi pracownicy wiedzieli jak z nich korzystać - tym bardziej, że w planach mamy wyposażenie w ten sprzęt wszystkich Zajezdni i Zakładów MPK-Łódź. Okazją do tego będzie organizowany po raz pierwszy w tym roku Tydzień Bezpieczeństwa, który odbędzie się w marcu. Będzie to czas, kiedy zaprosimy pracowników firmy do tego, aby zwrócili uwagę na swoje zdrowie i bezpieczeństwo. Planujemy szkolenia, spotkania ze specjalistami oraz konferencje dotyczące tematyki bezpieczeństwa w transporcie.
Życie i codzienność pokazują nam, jak często nasi pracownicy spotykają się z sytuacjami w których mogą udzielić komuś pomocy. Chcemy, aby byli pewni siebie i wiedzieli, jak postępować. Tym bardziej, że dotychczasowe doświadczenia pokazują, że są jedynymi osobami, które ruszają na pomoc w czasie, gdy inne osoby niezbyt wiedzą, co robić.