Aktualności

2018-05-18 14:30

Komunikaty NFZ w komunikacji miejskiej


Artykuł archiwalny

MPK- Łódź zawarło porozumienie z NFZ dotyczące udostępniania w monitorach (zamontowanych w pojazdach) informacji na temat bezpłatnego leczenia, a także praw pacjenta. Łącznie wyświetlanych jest 11 plansz. Pojawiają się na 392 ekranach zamontowanych w 161 pojazdach.

- Te komunikaty dotrą do masy ludzi. Dziennie przewozimy ponad 500 tys. pasażerów. Dzięki tym planszom, pasażerowie nie będą musieli szukać tych informacji o opiece lekarskiej np. na infolinii NFZ - mówi Krzysztof Kamiński, wiceprezes MPK-Łódź.

Podczas podróży komunikacją miejską pasażerowie mogą się dowiedzieć, jak dzięki Zintegrowanemu Informatorowi Pacjenta sprawdzić, ile NFZ wydało na nasze leczenie, jak złożyć skargę związaną z odmową zapisania do lekarza czy w jakie są prawa pacjenta przy rejestracji w przychodni.

- Zawarliśmy w komunikatach odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania - wyjaśnia Artur Olsiński, dyrektor Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Dyrektor dodaje również, że porozumienie to efekt postulatów pacjentów.

- Nie jest to pierwsza wspólna akcja z MPK-Łódź. Wcześniej w komunikacji miejskiej informowaliśmy o nowych miejscach świadczących nocną i świąteczną opiekę zdrowotną. Akcja bardzo dobrze się sprawdziła i okazało się, że pacjenci chcą być w ten sposób informowani - mówi Artur Olsiński.

Porozumienie jest zawarte bezterminowo, komunikaty wyświetlają się na 392 ekranach zamontowanych w 161 pojazdach.

img_1433.jpg
img_1440.jpg
img_1434.jpg