Aktualności
2018-05-18 14:30
Komunikaty NFZ w komunikacji miejskiej
Artykuł archiwalny
MPK- Łódź zawarło porozumienie z NFZ dotyczące udostępniania w monitorach (zamontowanych w pojazdach) informacji na temat bezpłatnego leczenia, a także praw pacjenta. Łącznie wyświetlanych jest 11 plansz. Pojawiają się na 392 ekranach zamontowanych w 161 pojazdach.
- Te komunikaty dotrą do masy ludzi. Dziennie przewozimy ponad 500 tys. pasażerów. Dzięki tym planszom, pasażerowie nie będą musieli szukać tych informacji o opiece lekarskiej np. na infolinii NFZ - mówi Krzysztof Kamiński, wiceprezes MPK-Łódź.
Podczas podróży komunikacją miejską pasażerowie mogą się dowiedzieć, jak dzięki Zintegrowanemu Informatorowi Pacjenta sprawdzić, ile NFZ wydało na nasze leczenie, jak złożyć skargę związaną z odmową zapisania do lekarza czy w jakie są prawa pacjenta przy rejestracji w przychodni.
- Zawarliśmy w komunikatach odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania - wyjaśnia Artur Olsiński, dyrektor Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Dyrektor dodaje również, że porozumienie to efekt postulatów pacjentów.
- Nie jest to pierwsza wspólna akcja z MPK-Łódź. Wcześniej w komunikacji miejskiej informowaliśmy o nowych miejscach świadczących nocną i świąteczną opiekę zdrowotną. Akcja bardzo dobrze się sprawdziła i okazało się, że pacjenci chcą być w ten sposób informowani - mówi Artur Olsiński.
Porozumienie jest zawarte bezterminowo, komunikaty wyświetlają się na 392 ekranach zamontowanych w 161 pojazdach.