Aktualności

2019-10-02 13:31

Projekt modernizacji zajezdni Chocianowice


Artykuł archiwalny

Modernizacja najstarszej łódzkiej zajezdni tramwajowej coraz bliżej. Zarząd Inwestycji Miejskich podpisał umowę z firmą, która wykona projekt.

Obiekt pochodzący z 1901 r. zostanie rozbudowany i zyska nową halę do codziennej obsługi tramwajów. Hala dostosowana zostanie do 30 tramwajów niskopodłogowych, które Zarząd Inwestycji Miejskich wkrótce zakupi w ramach tego samego niskoemisyjnego projektu. Przetarg na zaprojektowanie zajezdni wygrała firma RYSY Architekci, która złożyła ofertę w wysokości ok. 1,9 mln zł.

Za rok zamierzamy wyłonić wykonawcę modernizacji zajezdni – zapowiada Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor ZIM.

et_2_konf_img_6884.jpg
et_2_konf_img_6876.jpg
et_2_konf_img_6887.jpg


W nowej hali do codziennej obsługi tramwajów (powstanie na przedłużeniu kanału nr 8) mają powstać dwa równoległe stanowiska do sprzątania, mycia i obsługi technicznej tramwajów. Projekt ma też uwzględniać remont i przywrócenie użyteczności istniejącym pomieszczeniom serwisowym na kanałach od nr 2 do nr 8.

Konieczne jest unowocześnienie wyposażenia obecnych hal by można było serwisować w nich wagony niskopodłogowe, które całą aparaturę mają na dachu – stwierdził Zbigniew Papierski, Prezes Zarządu MPK-Łódź Sp. z o.o.

Najstarsza część zajezdni, w której obecnie znajdują się kanały nr 5, 6, 7 i 8 pochodzi z 1901 r, natomiast fragment budynku z kanałami nr 3 i 4 powstał około 1938 r. Najnowsza część zajezdni, w której mieści się kanał nr 2 oraz budynek administracyjno–socjalny, została wybudowana w 1978 r.

et_2_konf_img_6897.jpg
et_2_konf_img_6898.jpg
et_2_konf_img_6899.jpg


Modernizacja ma też dotyczyć układu torowego przed halą. Po przebudowie ma on umożliwić zawracanie tramwajów na terenie zajezdni bez konieczności wyjazdu na tory miejskie.

Szacowany koszt modernizacji zajezdni to ok. 40 mln złotych. Zadanie jest częścią dużego projektu „Tramwaj dla Łodzi” w którym oprócz modernizacji zajezdni, zakupione zostanie 30 niskopodłogowych tramwajów i wykonane zostaną przebudowy i budowy 11 km torowisk w tym m.n. realizowana przebudowa ul. Dąbrowskiego i Rydza-Śmigłego, oraz planowane realizacje na ul. Rzgowskiej, Przybyszewskiego, czy skrzyżowania Kilińskiego/Przybyszewskiego.