Aktualności

2020-09-28 10:30

Zakończenie remontu newralgicznego odcinka


Artykuł archiwalny

Remont torowiska na szlaku od ul. Pomorskiej do rozjazdów do zajezdni przy ul. Telefonicznej uda się zakończyć zgodnie z harmonogramem. Od 1 października 2020 r. linie 12, 15, 17 i 18 wracają na swoje stałe trasy.

– To dla nas newralgiczny punkt, ponieważ jakakolwiek awaria torowiska praktycznie uniemożliwia wyjazd dwóch trzecich tramwajów, które kursują po naszym mieście. To dla nas istotny punkt i wyremontowanie go po 30 latach było dla nas niezbędne. Co ważne, to kolejna inwestycja, którą MPK-Łódź wykonało w terminie – podkreśla Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź. – Zakładaliśmy, że torowisko będzie przejezdne do 1 października i ta przejezdność już jest od dziś. Zostały tylko drobne prace porządkowe. Ale to, co dla nas istotne, jeździmy już po dwóch torach. Nie dezorganizujemy już pracy zajezdni Telefoniczna i pracy wszystkich motorniczych z tej zajezdni, którzy musieli odczekać w kolejce podczas zjazdu do zajezdni. To duży sukces tych wszystkich brygad, które pracowały przy tym remoncie.

Stan techniczny torowiska przebiegającego w okolicy tzw. działek był już bardzo niezadowalający. Nic dziwnego – ruch tramwajów jest na tym odcinku ogromny. Decyzja o remoncie zapadła bardzo szybko.

Prace rozpoczęto 4 maja bieżącego roku i kolejny raz MPK-Łódź zakończyło je zgodnie z harmonogramem. W zakresie remontu wymieniono ponad 5 tys. m szyny pojedynczej, wyremontowano pięć przystanków, które teraz są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto wybudowano dwa przystanki autobusowe na ul. Telefonicznej by zapewnić możliwość przesiadki pasażerom z autobusu na tramwaju i odwrotnie – podkreśla Marcin Woźniak, zastępca dyrektora ZDiT ds. eksploatacji. – Wydaliśmy na ten cały remont ok. 14 mln zł. Od 1 października na torowisko między ul. Pomorską a ul. Telefoniczną wrócą tramwaje linii: 12, 15, 17 i 18 oraz zostanie przywrócony ruchu kołowy na ul. Telefonicznej.

Szybki i sprawny przebieg remontu to zasługa niezastąpionych pracowników Zakładu Torów i Sieci. Prace ułatwiały najnowsze nabytki Zakładu: wagon-laboratorium do pomiarów sieci (premiera w styczniu 2020 r.) oraz wóz wieżowy dwudrogowy Mercedes-Benz i przyczepa dwudrogowa do montażu przewodu jezdnego lub lin (sprowadzone z Mannheim, w eksploatacji od listopada 2019 r.).

2020.09.28_01_telefoniczna_img_2391.jpg
2020.09.28_02_telefoniczna_img_1692.jpg
2020.09.28_03_telefoniczna_img_1624.jpg