Nasza strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej. więcej x

MPK-Łódź Spółka z o.o.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź Spółka z o.o. 90-132 Łódź, ul Tramwajowa 6

serwisy informacyjne

  • MPK Łódź - Aktualności
  • MPK na facebook

    MPK na facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Subskrypcja
  • polski
  • English

Zmiany rozkładów

Od dnia 1 grudnia 2021 r., wznowione zostanie kursowanie tramwajowej linia 4

więcej

Od dnia 1 grudnia 2021 r., zmiana trasy autobusów linii 75A, 75B, N6

więcej

Od dnia 1 grudnia 2021 r., zmiana rozkładu jazdy linii 14, 50B, 50C, 56, 63, 70, 71A, 71B, 82A, 82B, 92A, 92B, H, W

więcej

Od dnia 19 listopada 2021 r. zmiana trasy linii 53C

więcej

Od dnia 19 listopada 2021 r. zmiana rozkładu jazdy linii Z45, Z46

więcej

Od dnia 17 listopada 2021 r. do odwołania, w związku z remontem wiaduktu w ul. Przybyszewskiego, zmiana rozkładu jazdy na liniach 7, 96B, 96C, N5A, N5B

- zmiana trasy linii 64A

więcej

Od dnia 17 listopada 2021 r., zmiana rozkładu jazdy linii 77, N8

więcej

Od dnia 15 listopada 2021r., zmiana rozkładu jazdy linii 55, 65A, 69A, 69B, 71A, 71B, 72A, 72B, 92A, 92B, 92C, W

więcej

Od dnia 11 listopada 2021 r. zmiana trasy linii 14

więcej

Od dnia 11 listopada 2021r. zmiana organizacja ruchu linii 14, 54A, 54B, 54C, 54D, 55, 60A, 60B, 60C, 60D, 70, 75A, 75B, 80, 96A, 96B, 96C, Z13, N1A, N1B, N4A, N5A, N5B, N8

więcej

Od dnia 8 listopada 2021 r. do odwołania zmiana trasy linii 58A, 58B, N7A, N7B

więcej

Od dnia 8 listopada 2021 r. zmiana rozkładu jazdy linii 8A, 8B, 12B, 18

więcej

Od dnia 8 listopada 2021 r. (linia nocna od nocy 10/11 listopada), zmiana trasy linii Z41, N4B

więcej

Od dnia 6 listopada 2021 r. (sobota), zmiana rozkładu jazdy linii: 80, 89

więcej

Od dnia 2 listopada 2021 r. (wtorek), zmiana rozkładu jazdy linii: 9, 11A, 11B, 57, Z1

więcej

Od dnia 18 października 2021r., zmianie ulegnie trasa autobusu linii 81

więcej

Od dnia 17 października 2021 r., zmianie ulegną trasy autobusów linii 58A, 58B, 96A, 96B, 96C, Z13, N4A, N4B, N4C, N7A, N7B, N8

więcej

Od dnia 9 października 2021r., zmianie ulegną trasy autobusów linii 65A, 65B, 87A, 87B, 99, N3A, N3B

więcej

Od dnia 4 października 2021r., wznowione zostanie kursowanie w relacji Teofilów - pl. Niepodległości tramwajowej linii 16

więcej

Od dnia 4 października 2021 r. do odwołania zmianie ulegnie trasa autobusu linii Z41

więcej

Rozkłady jazdy Tramwaje Autobusy Nocne
Rozkład na:
Moje linie
Zaplanuj swoją podróż

Aktualności

2020-12-21 16:11

Bilet elektroniczny w dobie pandemii


Artykuł archiwalny

Nie trzeba dotykać ekranu biletomatu dłonią, nie trzeba brać wydruku. Zakup biletu nie musi się teraz wiązać z narażaniem na zarazki, co jest szczególnie istotne w okresie pandemii.

MPK-Łódź wspólnie z firmą Mera Serwis wprowadza bilet elektroniczny, który zapisuje się na karcie płatniczej albo w aplikacji płatniczej w telefonie. Nie ma konieczności pobierania wydruku, bo podczas kontroli wystarczy przyłożyć kartę płatniczą do czytnika kontrolerskiego. Wyświetlają się wówczas na nim zakupione bilety.

Bilety elektroniczne są dostępne w biletomatach od 21 grudnia 2020 r. Co ważne, tylko w biletomatach mobilnych na kartę, czyli znajdujących się w autobusach i tramwajach. Nie można ich kupić w biletomatach stacjonarnych, ponieważ bilety elektroniczne są ważne już od momentu zakupu.

Do obsługi biletomatu zamiast dłoni można użyć długopisu, rogu telefonu lub innego dostępnego przedmiotu. A jak kupić bilet elektroniczny? Po wybraniu odpowiedniego biletu (np. 20-minutowego – ważnego obecnie 40 minut) naciskamy przycisk „kupuję”, następnie wybieramy opcję „płatność kartą płatniczą” i na ekranie biletomatu pojawia się do wyboru „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej” albo „bilet papierowy”. Wybieramy pierwszą opcję i przykładamy kartę do czytnika.

Zakupione bilety możemy również sprawdzić w biletomacie. Naciskamy przycisk „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej”, przykładamy kartę do czytnika i na ekranie biletomatu wyświetlają się ważne bilety, jak i bilety, które straciły już ważność. Co ważne, z biletem elektronicznym można się przesiadać. Podczas sprawdzania w biletomacie zakupionego biletu widać ważną datę i godzinę zakupu, stąd wiadomo, przez jaki jeszcze czas bilet jest ważny.

Bilet można też zakupić poprzez telefon z aplikacją płatniczą. Wówczas wybieramy opcję „płacę kartą płatniczą”, następnie „bilet elektroniczny” i przykładamy telefon do czytnika. Zakupiony bilet możemy sprawdzić tak samo, jak przy użyciu karty płatniczej.

bilet_bez_wydruku_1_600.png


bilet_bez_wydruku_2_600.png


bilet_bez_wydruku_3_600.png




 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.