Artykuły biuletynu
2024-04-16 09:37
Deklaracja dostępności stron internetowych MPK ‑ Łódź Spółka z o.o.
MPK - Łódź Spółka z o. o. z siedzibą w Łodzi, 91-132 Łódź, NIP 725-000-56-28, REGON 470040290, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod KRS: 0000044561, z kapitałem zakładowym w wysokości 698 765 967,00 zł, zobowiązuje się, zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, zapewnić dostępność swoich stron internetowych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do:
Lp. | Strona internetowa | Status pod względem zgodności | Data publikacji | Data ostatniej istotnej aktualizacji | Planowana data zapewnienia zgodności |
1 | http://www.mpk.lodz.pl | zgodne | 1998 | 2022 | zapewniona |
2 | https://www.migawka.lodz.pl | częściowo niezgodna | 2011 | 2011 | IV kwartał 2024 |
Strona internetowa http://www.mpk.lodz.pl jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych.
Strona internetowa https://www.migawka.lodz.pl jest częściowo niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Niezgodności:
1. z zasadą postrzegalności:
1) brak tekstu alternatywnego do obrazów,
2) brak tekstu alternatywnego lub audiodeskrypcji do nagrań instruktażowych,
3) brak atrybutów „role” w opisie struktury strony,
4) brak możliwości zmiany kontrastu tekstu – zapewniają to niektóre przeglądarki,
5) brak możliwości zmiany wielkości tekstu – zapewniają to niektóre przeglądarki,
6) nie dla wszystkich grafik współczynnik kontrastu wynosi 3:1,
7) brak możliwości zmiany odstępów w tekście oraz pomiędzy wierszami.
2. z zasadą funkcjonalności:
1) brak łącza umożliwiającego przewinięcie powtarzających się bloków (nagłówków) lub do końca strony,
2) brak atrybutu title do odnośników,
3) brak funkcjonalności aktywowania ruchem np. poprzez potrząsanie urządzeniem,
4) należy wprowadzić możliwość wydłużenia czasu sesji użytkownika i wyświetlanie kilkanaście sekund przed końcem sesji, monitu z przyciskiem umożliwiającym przedłużenie sesji.
3. z zasadą zrozumiałości:
1) brak możliwości zmiany języka.
Na stronach internetowych brak niestandardowych skrótów klawiszowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej i uruchamianiu funkcji dostępnych na stronie internetowej.
Spółka zapewnia alternatywny dostęp do tych treści w postaci możliwości kontaktu telefonicznego ( 042-672-90-20, listownego lub mailowego bok@migawka.lodz.pl).
Brak jest dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Spółka zapewnia alternatywny dostęp do tych treści w postaci korzystania z poczty elektronicznej, przesyłania wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych.
Oświadczenie zaktualizowano dnia: 2024-03-27. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 21 XII 2021 r.
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 27 III 2024 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dział Obsługi Klienta
- E-mail: opiniempk@mpk.lodz.pl
- Telefon: 42 672 13 43
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku niedotrzymania ww. terminów albo odmowy realizacji żądania, wnioskującemu przysługuje prawo do złożenia, za pośrednictwem poczty lub drogą elektroniczną, skargi do organu nadzorującego:
- organ nadzorujący: Zarząd Spółki
- Adres: ul. Tramwajowa 6, 90-132 Łódź
- E-mail: sekretariat@mpk.lodz.pl
Skargę można złożyć również do: Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1. Budynki administracyjne - Łódź ul. Tramwajowa 6
Wejście do budynku (od strony Biura Obsługi Klienta) od strony chodnika po dwóch stopniach lub po rampie pochyłej od strony parkingu. Alternatywnie, od strony bramy głównej, przez portiernię (po 8 stopniach).
Na obiekcie ma swoją siedzibę m.in.: Zarząd, Dział Promocji, Dział Obsługi Klienta (informacja, kasy biletowe), Dział Personalny:
- pokoje Zarządu (Prezesa i Członka Zarządu), Dyrektorów zlokalizowane są w budynku głównym na pierwszym piętrze - brak windy,
- pokoje Działu Promocji zlokalizowane są na pierwszym piętrze budynku głównego - brak windy,
- pokój Wiceprezesa zlokalizowany jest na parterze budynku głównego,
- Biuro Obsługi Klienta (informacja, kasy biletowe) zlokalizowane są na parterze budynku głównego, wejście po dwóch stopniach od strony chodnika lub po rampie pochyłej od strony parkingu,
- na sali sprzedaży umieszczono stoliki przy których osoba na wózku może wypełnić wnioski o wydanie Migawki, przy okienku zainstalowano wzmacniacz siły głosu dla osób niedosłyszących,
- możliwość wstępu z psem asystującym,
- brak możliwości korzystania z tłumacza języka migowego,
- w budynkach brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych - bezpośrednio przed budynkiem głównym, od strony wejścia do Biura Obsługi Klienta, parking zabezpieczony szlabanem. Uruchomienie szlabanu następuje z poziomu portierni, za pośrednictwem domofonu,
- pokoje Działu Personalnego zlokalizowane są w odrębnym parterowym budynku, wejście od strony dziedzińca wewnętrznego po jednym stopniu lub rampie pochyłej.
2. Punkty Obsługi Klienta
Punkt Obsługi Klienta - Plac Niepodległości:
- wolnostojący budynek,
- wejście do budynku bezpośrednio z ulicy po wysokim schodku; dodatkowo próg w drzwiach.
- brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- możliwość wstępu z psem asystującym,
- brak możliwości korzystania z tłumacza języka migowego,
- brak miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
3. Stacje diagnostyczne
OSKP EL/125 Limanowskiego 147/149: wjazd od ul. Grunwaldzkiej bezpośrednio na teren stacji.
OSKP EL/25 Nowe Sady 15: stacja zlokalizowana jest na terenie zajezdni autobusowej, wjazd przez bramę wjazdową na teren zajezdni (pracownicy ochrony wystawiają przepustki uprawniające do wjazdu). Przejazd przez teren zajezdni do stacji jest oznakowany.
W obu Okręgowych Stacjach Kontroli Pojazdów (OSKP):
- wejścia do pomieszczeń z poziomu płaszczyzny drogi,
- stacje nie zostały wyposażone w urządzenia informacji głosowej, pętle indukcyjne, brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego,
- w budynkach brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- na każdej stacji znajduje się wydzielony i oznaczony parking wyłącznie dla klientów OSKP, mieszczący 8 pojazdów osobowych (o masie do 3,5 t.) oraz 1 pojazd o długości 18 m (o masie powyżej 3,5 t.). Brak wyznaczonego, odrębnie oznakowanego miejsca parkowania dla osób niepełnosprawnych. Ze względu na charakter pracy stacji diagnostycznych na ogół na terenie obiektu przebywa jednocześnie dwóch klientów,
- brak możliwości wstępu z psem przewodnikiem. Pobyt w hali gdzie odbywa się badanie pojazdu powinien być ograniczony do minimum.