Remonty i modernizacja
2012-12-05 16:25
Wizytówka
Zakład Techniki
90-132 Łódź,
ul. Tramwajowa 6
tel. (0-42) 672-14-40 fax (0-42) 672-14-49
e-mail: zt@mpk.lodz.pl
Prowadzone obecnie przez Zakład Techniki remonty i naprawa taboru oraz produkcja i regeneracja zespołów i części w całości zaspokaja potrzeby MPK-Łódź Spółka z o.o. O randze i jakości prowadzonych w przeszłości prac świadczą wykonane renowacje wagonów historycznych, liczne modernizacje wagonów 105N/805N, montaż przemysłowy autobusów IKARUS 280, montaż niskopodłogowych wagonów tramwajowych Cityrunner firmy Bombardier, a także modernizacje autobusu Ikarus 280 oraz Jelcz M181 MB.
Zakład Techniki jest spadkobiercą wszystkich nabytych dotychczas doświadczeń w zakresie prowadzenia napraw, modernizacji, regeneracji i produkcji związanych z eksploatacją taboru tramwajowego i autobusowego. Posiadane urządzenia gwarantują wysoki poziom prac w zakresie zabezpieczeń antykorozyjnych oraz powłok lakierniczych. Zakład udziela wieloletniej gwarancji na wykonane prace w tym zakresie.
Tokarnia podtorowa TUP-650, obsługiwana przez Zakład Techniki, umożliwia toczenie regeneracyjne obręczy kół tramwajowych bez potrzeby demontażu wózków jezdnych z wagonu. Operacja toczenia zapewnia wysoką trwałość zarówno obręczy kół, jak i szyn torów tramwajowych. Istotnym elementem częstego reprofilowania kół jest zmniejszenie hałasu podczas jazdy. Warsztat mechaniczny posiadający tokarnie sterowane numerycznie uzyskuje wysoką dokładność i precyzję wykonywanych elementów. Regenerowane są tu części mechaniczne, zestawy kołowe, regenerowane i modernizowane sprzęgi sztywne- na składane. Kuźnia pozwala na obróbkę materiałów na gorąco: gięcie, spęczanie materiałów, wykonywanie niektórych odkuwek.
W zakresie prac elektrycznych: silniki Lta, LTb, przetwornice PTA, rozruszniki tramwajowe i autobusowe, regenerowane oraz naprawiane służą długo i bezawaryjnie. Jakość regeneracji zmniejszyła do minimum potrzeby zakupowe nowych podzespołów. Liczne stanowiska kontrolno- pomiarowe oraz stanowiska do wyważania pozwalają oddać do eksploatacji podzespoły, nie odbiegające parametrami od nowych.
W 2000 roku oddane zostały do eksploatacji kontenerowa lakiernia i śrutownia. Urządzenia te umożliwiają lakierowanie wagonów po remoncie na całych pojazdach. Program technologiczny zakłada śrutowanie szkieletów podwozi i nadwozi przed naprawą blacharską, co daje możliwość dokładnego ustalenia uszkodzeń i zastosowanie właściwej naprawy. Natomiast śrutowanie powierzchni pod lakierownie daje bardzo dobre przygotowanie pod względem czystości, co zapewnia właściwą przyczepność.
Zakład Techniki MPK- Łódź Spółka z o.o. zapewnia:
- gwarancję wysokiej jakości usług;
- wyspecjalizowaną kadrę;
- krótkie terminy realizacji;
- doświadczenie w stosowaniu najnowszych technik i konstrukcji.
PRODUKCJA CZĘŚCI
- tarcza wewnętrzna koła
- tarcza środkowa koła
- tarcza zewnętrzna koła
- korpusy mechanizmu dźwigniowego
- piasty bębna hamulca szczękowego
- wszystkie elementy sprzęgów
- łącznik koła biegowego
- wał wirnikowy
REGENERACJA CZĘŚCI
- naprawa zawiasy drzwiowej : - wymiana prowadzenia górnego, - zastąpienie górnego łożyska ślizgowego łożyskiem wahliwym, - zastąpienie dolnej kulki łożyskowej łożyskiem tocznym, - regeneracja lub wymiana ramion zawiasy
- regeneracja części do sprzęgów
- regeneracja belki osi przedniej autobusu Ikarus
- regeneracja osi przedniej autobusów Ikarus, Mercedes i Volvo,
- naprawa autobusowych mostów napędowych ZF
NAPRAWA LUZOWNIKA HT-4
Zakres naprawy ustalony jest w oparciu o weryfikację stanu technicznego luzownika i obejmuje:
- wymianę normaliów na nowe (ocynkowane)
- wymianę zakwalifikowanych łożysk na nowe
- regenerację cewek
- regenerację korpusu luzownika
- regenerację pokrywy przedniej
- regenerację nura elektromagnesu
- wymianę wałków dźwigni i uchwytów luzownika
Oferta dotyczy również:
- przeróbki (w oparciu o własną technologię) nura elektromagnesu luzownika HT-3 na HT-4
- zastosowania śruby specjalnej zabezpieczającej przed nieuzasadnionym dostępem do cewki luzownika
- możliwości wykonania naprawy uwzględniającej zmiany wprowadzone przez Zamawiającego
SILNIK LTa/LTb 220
Regenerację silnika można przeprowadzić w pełnym zakresie remontowym, który obejmuje m. in.:
- wymianę łożysk walcowych na nowe (SKF)
- wymianę elektroszczotek
- wymianę cewek bieguna głównego na nowe
- regenerację bębna hamulca szczękowego wraz z piastą
- regenerację mechanizmu krzywkowego
- hamulca szczękowego
- regenerację pokryw silnika
- regenerację tarcz łożyskowych
WIRNIK SILNIKA LTa
Proces technologiczny, jakim może być objęta regeneracja obejmuje:
- dwukrotną impregnację próżniową wirnika
- wyważanie dynamiczne
- wymianę lub naprawę wału wirnika
- wymianę cewek wirnika na nowe
- toczenie i frezowanie komutatora
- kontrolę jakościową
PRZETWORNICA Pta 44/5
Oferta zawiera pełen zakres naprawy w zależności od potrzeb i wymagań klienta. Zakład Techniki zapewnia dwukrotną impregnację próżniową uzwojeń, wyważanie dynamiczne, zabezpieczenie farbą akrylową.
WIRNIK PRZETWORNICY
Proces technologiczny naprawy obejmuje:
- przewinięcie strony silnika i prądnicy,
- sprawdzenie bicia wałka i komutatora,
- dwukrotną impregnację próżniową,
- toczenie,
- frezowanie komutatora,
- lakierowanie lakierem elektroizolacyjnym,
- odbiór jakościowy
ROZRUSZNIK GBT-373
Proces technologiczny naprawy rozruszników obejmuje:
- wymianę normaliów na nowe
- wymianę zużytych łożysk kulkowych
- wymianę rezystorów drutowych
- regenerację zespołu pierścienia rozrusznika
- regenerację obwodu wybiegowego lub wymianę na płytki drukowane
- wymianę pierścienia izolacyjnego rozrusznika
- wymianę zespołu trzpienia
- wymianę uszkodzonych zespołów blachy oporowej szerokiej i wąskiej
- wymianę zużytych części zespołu napędowego rozrusznika (ślimak, ślimacznica, wałek pośredni)
- wymianę styków rozrusznika na regenerowane lub nowe
- malowanie
- sprawdzenie poprawności działania rozrusznika
NAPRAWY PODZESPOŁÓW ELEKTRYCZNYCH I ELEKTRONICZNYCH
- naprawy styczników SUT-300
- STT-300 STT-150 ze sprawdzeniem zgodności parametrów z WTO producenta.
- remont i regeneracja nawrotników
- regeneracja styków rozrusznika
- przewijanie silników prądu stałego, przemiennego
- wyważanie wałów napędowych, wirników, silników
SPRZĘG TRAMWAJOWY SKŁADANY
Oferta obejmuje dwa warianty wykonania :
- nowy kompletny sprzęg składany (łącznie z głowicą Alberta i łbem)
- modernizację starego (sztywnego) sprzęgu z zachowaniem łba i głowicy Alberta
Proponowane sprzęgi składane:
- są sprzęgami uniwersalnymi - zarówno awaryjnymi jak i eksploatacyjnymi
- są zamienne z dotychczas stosowanymi sprzęgami sztywnymi
- posiadają nowoczesną, prostą w obsłudze konstrukcję
- spełniają warunki normy PN-91/K-88250
PANTOGRAF OTK 1
Proces technologiczny obejmuje:
- wymianę łożysk ramienia dolnego
- wymianę amortyzatorów wahacza pantografu
- naprawę pałąka wahacza
- naprawę mechanizmu wyrównawczego pantografu
- wymianę ramion mechanizmu wyrównawczego
- wymianę rozporek ramion górnych
- wymianę części złącznych na ocynkowane
- montaż łączników (linek) miedzianych omijających wszystkie ruchome węzły pantografu na torze prądowym
- naprawę elementów konstrukcji pantografu
- odbiór i regulację pantografu na stanowisku diagnostycznym
- malowanie farbą podkładową
NAPRAWA KOŁA BIEGOWEGO
- demontaż koła
- przepalanie obręczy
- naprawa tarczy środkowej
- naprawa tarczy wewnętrznej
- naprawa tarczy zewnętrznej
- wykonanie nowej obręczy – toczenie zarysu
- cechowanie wkładek Saba
- montaż koła
KASETA KIERUNKOWA CZOŁOWA-ZESPOLONA
- kaseta kierunkowa czołowa zespolona podświetlana świetlówką UV z tablicami filmowymi i napisami z folii fluorescencyjnej, poprawiająca czytelność przedstawienia pasażerom numeru tramwaju i kierunku jazdy zarówno w dzień jak i wieczorem
- powłoki lakiernicze (malowane proszkowo z odpowiednim przygotowaniem podłoża) dają większą trwałość i przedłużają czas eksploatacji kasety.
REMONTY AUTOBUSÓW IKARUS 280
REMONTY AUTOBUSÓW JELCZ M181MB
MONTAŻ WAGONÓW TRAMWAJOWYCH CITYRUNNER
RENOWACJA WAGONÓW HISTORYCZNYCH
Wagon historyczny "HERBRAND"
Wagon historyczny "MAINZ 1929"
Wagon historyczny "LILPOP"
BUDOWA POJAZDÓW SPECJALNYCH