Remonty i modernizacja

2012-12-05 16:25

Wizytówka

Zakład Techniki
90-132 Łódź,
ul. Tramwajowa 6
tel. (0-42) 672-14-40 fax (0-42) 672-14-49
e-mail: zt@mpk.lodz.pl

Prowadzone obecnie przez Zakład Techniki remonty i naprawa taboru oraz produkcja i regeneracja zespołów i części w całości zaspokaja potrzeby MPK-Łódź Spółka z o.o. O randze i jakości prowadzonych w przeszłości prac świadczą wykonane renowacje wagonów historycznych, liczne modernizacje wagonów 105N/805N, montaż przemysłowy autobusów IKARUS 280, montaż niskopodłogowych wagonów tramwajowych Cityrunner  firmy Bombardier, a także modernizacje autobusu Ikarus 280 oraz  Jelcz M181 MB.

Zakład Techniki jest spadkobiercą wszystkich nabytych dotychczas doświadczeń w zakresie prowadzenia napraw, modernizacji, regeneracji i produkcji związanych z eksploatacją taboru tramwajowego i autobusowego. Posiadane urządzenia gwarantują wysoki poziom prac w zakresie zabezpieczeń antykorozyjnych oraz powłok lakierniczych. Zakład udziela wieloletniej gwarancji na wykonane prace w tym zakresie.

Tokarnia podtorowa TUP-650, obsługiwana przez Zakład Techniki, umożliwia toczenie regeneracyjne obręczy kół tramwajowych bez potrzeby demontażu wózków jezdnych z wagonu. Operacja toczenia zapewnia wysoką trwałość zarówno obręczy kół, jak i szyn torów tramwajowych. Istotnym elementem częstego reprofilowania kół jest zmniejszenie hałasu podczas jazdy. Warsztat mechaniczny posiadający tokarnie sterowane numerycznie uzyskuje wysoką dokładność i precyzję wykonywanych elementów. Regenerowane są tu części mechaniczne, zestawy kołowe, regenerowane i modernizowane sprzęgi sztywne- na składane. Kuźnia pozwala na obróbkę materiałów na gorąco: gięcie, spęczanie materiałów, wykonywanie niektórych odkuwek.

W zakresie prac elektrycznych: silniki Lta, LTb, przetwornice PTA, rozruszniki tramwajowe i autobusowe, regenerowane oraz naprawiane służą długo i bezawaryjnie. Jakość regeneracji zmniejszyła do minimum potrzeby zakupowe nowych podzespołów. Liczne stanowiska kontrolno- pomiarowe oraz stanowiska do wyważania pozwalają oddać do eksploatacji podzespoły, nie odbiegające parametrami od nowych.

W 2000 roku oddane zostały do eksploatacji kontenerowa lakiernia i śrutownia. Urządzenia te umożliwiają lakierowanie wagonów po remoncie na całych pojazdach. Program technologiczny zakłada śrutowanie szkieletów podwozi i nadwozi przed naprawą blacharską, co daje możliwość dokładnego ustalenia uszkodzeń i zastosowanie właściwej naprawy. Natomiast śrutowanie powierzchni pod lakierownie daje bardzo dobre przygotowanie pod względem czystości, co zapewnia właściwą przyczepność.

Zakład Techniki MPK- Łódź Spółka z o.o. zapewnia:

  • gwarancję wysokiej jakości usług;
  • wyspecjalizowaną kadrę;
  • krótkie terminy realizacji;
  • doświadczenie w stosowaniu najnowszych technik i konstrukcji.

PRODUKCJA CZĘŚCI

  • tarcza wewnętrzna koła
  • tarcza środkowa koła
  • tarcza zewnętrzna koła
  • korpusy mechanizmu dźwigniowego
  • piasty bębna hamulca szczękowego
  • wszystkie elementy sprzęgów
  • łącznik koła biegowego
  • wał wirnikowy

 

REGENERACJA CZĘŚCI

  • naprawa zawiasy drzwiowej : - wymiana prowadzenia górnego, - zastąpienie górnego łożyska ślizgowego łożyskiem wahliwym, - zastąpienie dolnej kulki łożyskowej łożyskiem tocznym, - regeneracja lub wymiana ramion zawiasy
  • regeneracja części do sprzęgów
  • regeneracja belki osi przedniej autobusu Ikarus
  • regeneracja osi przedniej autobusów Ikarus, Mercedes i Volvo,
  • naprawa autobusowych mostów napędowych  ZF

NAPRAWA LUZOWNIKA  HT-4

Zakres naprawy ustalony jest w oparciu o weryfikację stanu technicznego luzownika i obejmuje:

  • wymianę normaliów na nowe (ocynkowane)
  • wymianę zakwalifikowanych łożysk na nowe
  • regenerację cewek
  • regenerację korpusu luzownika
  • regenerację pokrywy przedniej
  • regenerację nura elektromagnesu
  • wymianę wałków dźwigni i uchwytów luzownika

Oferta dotyczy również:

  • przeróbki (w oparciu o własną technologię) nura elektromagnesu luzownika HT-3 na HT-4
  • zastosowania śruby specjalnej zabezpieczającej przed nieuzasadnionym dostępem do cewki luzownika
  • możliwości wykonania naprawy uwzględniającej zmiany wprowadzone przez Zamawiającego

SILNIK LTa/LTb 220

Regenerację silnika można przeprowadzić w pełnym zakresie remontowym, który obejmuje m. in.:

  • wymianę łożysk walcowych na nowe (SKF)
  • wymianę elektroszczotek
  • wymianę cewek bieguna głównego na nowe
  • regenerację bębna hamulca szczękowego wraz z piastą
  • regenerację mechanizmu krzywkowego
  • hamulca szczękowego
  • regenerację pokryw silnika
  • regenerację tarcz łożyskowych

WIRNIK SILNIKA LTa

Proces technologiczny, jakim może być objęta regeneracja obejmuje:

  • dwukrotną impregnację próżniową wirnika
  • wyważanie dynamiczne
  • wymianę lub naprawę wału wirnika
  • wymianę cewek wirnika na nowe
  • toczenie i frezowanie komutatora
  • kontrolę jakościową

PRZETWORNICA Pta 44/5

Oferta zawiera pełen zakres naprawy w zależności od potrzeb i wymagań klienta. Zakład Techniki zapewnia dwukrotną impregnację próżniową uzwojeń, wyważanie dynamiczne, zabezpieczenie farbą akrylową.

 

WIRNIK PRZETWORNICY

Proces technologiczny naprawy obejmuje:

  • przewinięcie strony silnika i prądnicy,
  • sprawdzenie bicia wałka i komutatora,
  • dwukrotną  impregnację  próżniową,
  • toczenie, 
  • frezowanie  komutatora,
  • lakierowanie lakierem elektroizolacyjnym,
  • odbiór jakościowy

ROZRUSZNIK GBT-373

Proces technologiczny naprawy rozruszników obejmuje:

  • wymianę normaliów na nowe
  • wymianę zużytych łożysk kulkowych
  • wymianę rezystorów drutowych
  • regenerację zespołu pierścienia rozrusznika
  • regenerację obwodu wybiegowego lub wymianę na płytki drukowane
  • wymianę pierścienia izolacyjnego rozrusznika
  • wymianę zespołu trzpienia
  • wymianę uszkodzonych zespołów blachy oporowej szerokiej i wąskiej
  • wymianę zużytych części zespołu napędowego rozrusznika (ślimak, ślimacznica, wałek pośredni)
  • wymianę styków rozrusznika na regenerowane lub nowe
  • malowanie
  • sprawdzenie poprawności działania rozrusznika

NAPRAWY PODZESPOŁÓW ELEKTRYCZNYCH I ELEKTRONICZNYCH

  • naprawy styczników SUT-300
  • STT-300 STT-150 ze sprawdzeniem zgodności parametrów z WTO producenta.
  • remont i regeneracja nawrotników
  • regeneracja styków rozrusznika
  • przewijanie silników prądu stałego, przemiennego
  • wyważanie wałów napędowych, wirników, silników

SPRZĘG TRAMWAJOWY SKŁADANY

Oferta obejmuje dwa warianty wykonania :

  • nowy kompletny sprzęg składany (łącznie z głowicą Alberta i łbem)
  • modernizację starego (sztywnego) sprzęgu z zachowaniem łba i głowicy Alberta

Proponowane sprzęgi składane:

  • są sprzęgami uniwersalnymi - zarówno awaryjnymi jak i eksploatacyjnymi
  • są zamienne z dotychczas stosowanymi sprzęgami sztywnymi
  • posiadają nowoczesną, prostą w obsłudze konstrukcję
  • spełniają warunki normy PN-91/K-88250

PANTOGRAF OTK 1

Proces technologiczny obejmuje:

  • wymianę łożysk ramienia dolnego
  • wymianę amortyzatorów wahacza pantografu
  • naprawę pałąka wahacza
  • naprawę mechanizmu wyrównawczego pantografu
  • wymianę ramion mechanizmu wyrównawczego
  • wymianę rozporek ramion górnych
  • wymianę części złącznych na ocynkowane
  • montaż łączników (linek) miedzianych omijających wszystkie ruchome węzły pantografu na torze prądowym
  • naprawę elementów konstrukcji pantografu
  • odbiór i regulację pantografu na stanowisku diagnostycznym
  • malowanie farbą podkładową

 

NAPRAWA KOŁA BIEGOWEGO

  • demontaż koła
  • przepalanie obręczy
  • naprawa tarczy środkowej
  • naprawa tarczy wewnętrznej
  • naprawa tarczy zewnętrznej
  • wykonanie nowej obręczy – toczenie zarysu
  • cechowanie wkładek Saba
  • montaż koła

KASETA KIERUNKOWA CZOŁOWA-ZESPOLONA

  • kaseta kierunkowa czołowa zespolona podświetlana świetlówką UV z tablicami filmowymi i napisami z folii fluorescencyjnej, poprawiająca czytelność przedstawienia pasażerom numeru tramwaju i kierunku jazdy zarówno w dzień jak i wieczorem
  • powłoki lakiernicze (malowane proszkowo z  odpowiednim przygotowaniem podłoża) dają większą trwałość i przedłużają czas eksploatacji kasety.

REMONTY AUTOBUSÓW IKARUS 280

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/remonty_ikarus1.jpg
zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/remonty_ikarus2.jpg

REMONTY AUTOBUSÓW JELCZ M181MB

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/remonty_jelcz.jpg

MONTAŻ WAGONÓW TRAMWAJOWYCH CITYRUNNER

RENOWACJA WAGONÓW HISTORYCZNYCH

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/budowa_herbrandt.jpg


Wagon historyczny "HERBRAND"

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/budowa_mainz.jpg


Wagon historyczny "MAINZ 1929"

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/budowa_lilpop.jpg


Wagon historyczny "LILPOP"

BUDOWA POJAZDÓW SPECJALNYCH

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/budowa_trambus.jpg