Remonty i modernizacja
2012-12-05 16:59
Modernizacje wagonów
Proponowany przez Zakład Techniki nowy pojazd powstaje na bazie remontu kapitalnego tramwaju typu 105N/805N, produkcji firmy Konstal – Chorzów. Realizowany zakres prac pozwala na odtworzenie pierwotnej zdolności przewozowej wagonu i gwarantuje jego trwałość przez okres 15 lat eksploatacji, przy założeniu realizacji przewidzianych prac obsługowych i konserwacyjnych. W wyniku remontu następuje przywrócenie fabrycznej geometrii pojazdu, wymiana części wyposażenia i instalacji elektrycznej oraz regeneracja wybranych podzespołów. Zastosowane technologie i przyjęte rozwiązania konstrukcyjne są efektem wieloletnich doświadczeń MPK – Łódź Spółka z o.o. w zakresie remontu tego typu wagonów. Pozwoliły one na wyeliminowanie lub wzmocnienie słabych punktów konstrukcji pojazdu- zarówno w części mechanicznej jak i elektrycznej.
Wprowadzone w zakresie wyposażenia zmiany i modernizacje mają na celu zmniejszenie pracochłonności prac obsługowych związanych z codzienną eksploatacją tramwaju.
W zależności od zastosowanego układu napędowego, tramwaj może być wykonywany w następujących wersjach:
- klasyczny rozruch wagonu, zgodny ze schematem tramwaju 105Na/805Na
- rozruch stałoprądowy – chopper (w wersji GTO lub IGBT)
- rozruch zmiennoprądowy .
ETAPY MODERNIZACJI
1 etap : wagon przekazany do modernizacji (po zdemontowaniu wyposażenia wnętrza)
2 etap : naprawa konstrukcji wagonu
3 etap : zabezpieczenie antykorozyjne pudła wagonu
4 etap : montaż oblachowania zewnętrznego, podłogi oraz nowego design’u
5 etap : lakierowanie pudła oraz montaż okablowania
6 etap : montaż wyposażenia wewnętrznego
Przykładowe realizacje
Ogólny zakres prac :
napęd wagonu
- napęd prądu stałego - chopper,
- napęd prądu przemiennego
- napęd tradycyjny (rozrusznik)
- zastosowanie przetwornicy statycznej
wózek jezdny
- drugi stopień odsprężynowania
- usprawnienia przekładni
- smarowanie obrzeży kół
- błotniki z tworzywa sztucznego
wnętrze wagonu
- wyściełane siedzenia pasażerskie (również wandaloodporne)
- ogrzewanie przedziału pasażerskiego nagrzewnicami z termoregulacją
- wykładzina podłogowa antypoślizgowa
kabina motorniczego
- fotel motorniczego z regulacją oparcia pleców, zagłówkiem i składanymi podłokietnikami,
- ogrzewanie i wentylacja z regulacją
- pulpit motorniczego
- drzwi kabiny i wygrodzenie I-go stopnia wykonane w postaci lekkiej konstrukcji z dużymi powierzchniami przeszklonymi poprawiającymi widoczność pierwszych drzwi i estetykę pojazdu
drzwi pasażerskie
- napędy IFE (IGA)
- sterowanie drzwiami przez pasażera
- kolorystyka wnętrza i wymalowań zewnętrznych według wskazań klienta.