Remonty i modernizacja

2012-12-05 16:59

Modernizacje wagonów

Proponowany przez Zakład Techniki nowy pojazd powstaje na bazie remontu kapitalnego tramwaju typu 105N/805N, produkcji firmy Konstal – Chorzów. Realizowany zakres prac pozwala na odtworzenie pierwotnej zdolności przewozowej wagonu i gwarantuje jego trwałość przez okres 15 lat eksploatacji, przy założeniu realizacji przewidzianych prac obsługowych i konserwacyjnych. W wyniku remontu następuje przywrócenie fabrycznej geometrii pojazdu, wymiana części wyposażenia i instalacji elektrycznej oraz regeneracja wybranych podzespołów. Zastosowane technologie i przyjęte rozwiązania konstrukcyjne są efektem wieloletnich doświadczeń MPK – Łódź Spółka z o.o. w zakresie remontu tego typu wagonów. Pozwoliły one na wyeliminowanie lub wzmocnienie słabych punktów konstrukcji pojazdu- zarówno w części mechanicznej jak i elektrycznej.

Wprowadzone w zakresie wyposażenia zmiany i modernizacje mają na celu zmniejszenie pracochłonności prac obsługowych związanych z codzienną eksploatacją tramwaju.

W zależności od zastosowanego układu napędowego, tramwaj może być wykonywany w następujących wersjach:

  • klasyczny rozruch wagonu, zgodny ze schematem tramwaju 105Na/805Na
  • rozruch stałoprądowy – chopper (w wersji GTO lub IGBT)
  • rozruch zmiennoprądowy .

ETAPY MODERNIZACJI

1 etap : wagon przekazany do modernizacji (po zdemontowaniu wyposażenia wnętrza)

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_1_etap1.jpg
zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_1_etap2.jpg

2 etap : naprawa konstrukcji wagonu

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_2_etap1.jpg
zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_2_etap2.jpg

3 etap : zabezpieczenie antykorozyjne pudła wagonu

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_3_etap1.jpg
zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_3_etap2.jpg

4 etap : montaż oblachowania zewnętrznego, podłogi oraz nowego design’u

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_4_etap1.jpg
zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_4_etap2.jpg

5 etap : lakierowanie pudła oraz montaż okablowania

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_5_etap1.jpg
zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_5_etap2.jpg

6 etap : montaż wyposażenia wewnętrznego

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_6_etap1.jpg
zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/modernizacja_6_etap2.jpg

Przykładowe realizacje

zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/realizacje1.jpg
zdjecia_do_artykulow/dla_klienta/tabor/realizacje2.jpg

Ogólny zakres prac :

napęd wagonu

  • napęd prądu stałego - chopper,
  • napęd prądu przemiennego
  • napęd tradycyjny (rozrusznik)
  • zastosowanie przetwornicy statycznej

wózek jezdny

  • drugi stopień odsprężynowania
  • usprawnienia przekładni
  • smarowanie obrzeży kół
  • błotniki z tworzywa sztucznego

wnętrze wagonu

  • wyściełane siedzenia pasażerskie (również wandaloodporne)
  • ogrzewanie przedziału pasażerskiego  nagrzewnicami z termoregulacją
  • wykładzina podłogowa antypoślizgowa

kabina motorniczego

  • fotel motorniczego z regulacją oparcia pleców, zagłówkiem i składanymi podłokietnikami,
  • ogrzewanie i wentylacja z regulacją
  • pulpit motorniczego
  • drzwi kabiny i wygrodzenie I-go stopnia wykonane w postaci lekkiej konstrukcji z dużymi powierzchniami przeszklonymi poprawiającymi widoczność pierwszych drzwi i estetykę pojazdu

drzwi pasażerskie

  • napędy IFE (IGA)
  • sterowanie drzwiami przez pasażera
  • kolorystyka wnętrza i wymalowań zewnętrznych według wskazań klienta.