MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

W noc 20/21 kwietnia 2018 r. zmianie ulegnie trasa autobusów linii N3

more

Od dnia 16 kwietnia 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 2, 3, 53C, 53D

more

Od dnia 15 kwietnia 2018r., ulegnie zmianie rozkład jazdy linii 8

more

Od dnia 14 kwietnia 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 6, 72

more

Od dnia 21 marca 2018 r. (środa) zmianie ulegną trasy autobusów linii 60A, 60B, 60C, 60D

more

Od dnia 19 marca 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy autobusów linii 77

more

Od dnia 10 marca 2018 r. (sobota) zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D, 60A, 60B, 60C, 60D, 77, 80, 83

more

Od dnia 7 marca 2018 r. (środa),częściowej zmianie, w Ozorkowie, ulegnie trasa autobusów linii Z46

more

Od dnia 3 marca 2018 r. (sobota) zmianie ulegnie trasa autobusów linii Z1

more

Od dnia 18 lutego 2018r., zmianie ulegną rozkład jazdy linii 72

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2015-09-07 12:34

Minibus Mercedes-Benz Sprinter City 77 na testach w MPK-Łódź


Archived article

Od wtorku, 1 września 2015 roku, na ulicach Łodzi testowany jest najlepszy model w programie minibusów Mercedes-Benz - Mercedes-Benz Sprinter City 77.

img_2400.jpg
img_2401.jpg
img_2402.jpg
Do środy, 9 września 2015 roku, pracownicy MPK-Łódź oraz pasażerowie przyglądają się jego funkcjonowaniu w łódzkich warunkach. Wszystko po to, aby dzięki obserwacjom i doświadczeniom w eksploatacji być przygotowanym do zamówienia podobnych pojazdów w celu realizacji usługi przewozowej na trasach o mniejszych potokach pasażerskich. W ramach testów sprawdzamy czy pojazd jest wystarczająco zwrotny do jazdy w ruchu miejskim, czy zapewnia należyty komfort pasażerom oraz kierowcy, a także czy od strony technicznej nie przysparza problemów. Obserwujemy również jak wygląda jego obsługa codzienna, awaryjność, zużycie paliwa, dostępność do układów etc.

Podstawowe różnice pomiędzy testowanym pojazdem, a wykorzystywanymi do tej pory autobusami typu Jelcz M081 MB3 "VERO" wyprodukowanymi w 2006 roku to całkowita niska podłoga, klimatyzacja, automatyczna skrzynia biegów, klasa emisji spalin EURO VI BlueTec, dwie pary drzwi sterowanych elektrycznie otwieranych do zewnątrz i dwie rampy inwalidzkie.

img_2403.jpg
img_2404.jpg
img_2407.jpg
Minibus podczas testów obsługuje linię 84. Z dotychczasowych obserwacji kierowców i pasażerów, a także pracowników zaplecza technicznego wynika, że autobus sprawdza się w łódzkich warunkach – pasażerowie chwalą komfort – w tym głównie klimatyzację, wygodne siedzenia oraz dobre zawieszenie pojazdu. Kierujący zwracają uwagę na dobrą zwrotność pojazdu i wygodę w jego prowadzeniu oraz komfort stanowiska kierowcy.

Tego typu testy pojazdów są dla MPK-Łódź o tyle istotne, że umożliwiają sprawdzenie nowych rozwiązań technicznych oraz rozeznanie w rynku pojazdów, które potencjalnie mogą trafić do naszego miasta – o ile strategia transportowa będzie przewidywała potrzebę realizowania usług przewozowych w podobnym zakresie – na liniach komunikacyjnych o mniejszych potokach pasażerskich.

img_2415.jpg
img_2420.jpg
img_2425.jpg
Mercedes-Benz Sprinter City 77 – dane producenta:

Mercedes-Benz Sprinter City 77 o długości 8,7 m jest aktualnie najlepszym modelem w programie minibusów Mercedes-Benz. Niskopodłogowe podwozie z tylną osią tandemową oraz nadwozie Sprintera City 77, to w całości efekt prac rozwojowych pionu minibusów Mercedes-Benz. Posiada do 35 miejsc pasażerskich w zależności od ilości przewożonych osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.

Sprinter City 77 na całej długości przestrzeni pasażerskiej ma podłogę bezstopniową oraz drugie miejsce dla wózka inwalidzkiego. Przesłanką tak wysokiej zdolności przewozowej jest dopuszczalny ciężar całkowity 6,8 t.

Układ jezdny trzyosiowego Sprintera City 77 posiada niezależne zawieszenie wszystkich kół i pojedyncze ogumienie. Dzięki stosunkowo krótkiemu rozstawowi osi i smukłości konstrukcji także ten największy minibus miejski marki Mercedes-Benz jest predestynowany do jazdy na wąskich śródmiejskich uliczkach.

- Sprinter City 77 posiada 4-cylindrowy silnik CDI Diesel o mocy 120 kW (163 KM).
- Max moment 360Nm przy 1400-2400 obr/min.
- Automatyczna skrzynia 7-biegowa.
- Przy klasie emisji spalin Euro VI BlueTec Sprinter City 77 spełnia aktualne normy czystości spalin.

Ponadto oprócz przewidzianego seryjnie jednego miejsca na wózek inwalidzki przy 1 drzwiach, dla osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych wykonano jeszcze jedno takie miejsce przy 2 drzwiach, włącznie ze składaną rampą wjazdową.

- Tylne zawieszenie pneumatyczne + przyklęk.
- Klimatyzacja miejsca pracy kierowcy – 7kW.
- Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej – w wersji od 8 do 13 kW.
- Wywietrzniki dachowe.
- Dwie pary drzwi sterowanych elektrycznie otwieranych na zewnątrz.
- Dwie rampy inwalidzkie.


 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.