MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od dnia 25 czerwca 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy autobusów linii 86, 96, N4A, N4B

more

Od dnia 24 czerwca do dnia 23 września 2018 r., w niedziele i święta w okresie letnim będą obsługiwane taborem 5N+5ND, wybrane kursy linii 43A, 43B

more

Od dnia 23 czerwca 2018 r. do dnia 2 września 2018 r. uruchomione zostaną dodatkowe linie T1, T2, T3

more

Od nocy 18/19 czerwca do odwołania, zmianie ulegną trasy autobusów linii N7A, N7B, N8

more

Od dnia 18 do 30 czerwca 2018 r., zmianie ulegnie trasa autobusu linii 63

more

Od nocy 8/9 czerwca 2018 r. ulegną zmianie trasy linii N4A, N4B, N7B

more

Od dnia 2 czerwca 2018 r. zmieni się rozkład jazdy linii 69A, 69B

more

Od 2 czerwca do 30 września 2018r., w każda sobotę i niedzielę będzie kursowała "Turystyczna linia tramwajowa po Łodzi", linia 120

more

Od nocy 31 maja / 1 czerwca 2018r. do odwołania zmianie ulegną trasy linii 12, 18, 58A, 58B, N7A, N7B

- jednocześnie ulegnie zmianie rozkład jazdy linii KZ, która zmieni nazwę na Z12

more

Od dnia 1 czerwca 2018 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii: 3, 4, 5, 8, 9A, 9B, 10A, 10B, 13, 14, 15, N9

more

Od nocy 18/19 maja 2018 r. do odwołania zmianie ulegnie tymczasowa trasa autobusów linii nocnych N4A, N4B, N7B

more

Od dnia 7 maja 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 8, 52, 72, 72D, 80

more

Od dnia 5 maja 2018 r. zmianie ulegnie trasa autobusowej linii 57

more

Od dnia 2 maja 2018r., ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 53E

more

Od dnia 21 marca 2018 r. (środa) zmianie ulegną trasy autobusów linii 60A, 60B, 60C, 60D

more

Od dnia 19 marca 2018 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy autobusów linii 77

more

Od dnia 10 marca 2018 r. (sobota) zmianie ulegną trasy autobusów linii 54A, 54B, 54C, 54D, 60A, 60B, 60C, 60D, 77, 80, 83

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2015-10-13 15:02

MPK-Łódź testuje autobus elektryczny Solaris Urbino


Archived article

Prosto po testach we Francji i Hiszpanii przyjechał do Łodzi. Od 13 do 22 października pracownicy MPK-Łódź oraz pasażerowie mają możliwość zapoznania się z w pełni elektrycznym autobusem wyprodukowanym przez Polskiego producenta.

Testy mają na celu sprawdzenie jak w łódzkich, liniowych warunkach poradzi sobie tego typu pojazd. MPK-Łódź jest zainteresowane wprowadzeniem tego typu autobusów do eksploatacji – o ile władze miasta zgodzą się na ich zakup oraz udzielą przewoźnikowi wsparcia m.in. przy pozyskaniu na ten cel środków unijnych.

img_4574.jpg
img_4575.jpg
img_4578.jpg


Wg. producenta wartość autobusu E 12 w zależności od wyposażenia jak i systemu ładowania metrowego dwukrotna w stosunku do diesla 800 tys. diesel – 1 600 000 ÷ 1 800 000.
Koszty eksploatacji przemawiają na korzyść elektryka w stosunku 3÷1.
Koszt 1 km to około 70 groszy przy zużyciu 1,4 kW.

Od 19 do 22 października autobus obsługuję linię 59 wg. poniższego rozkładu jazdy:

Świtezianki : 12.54; 13.52; 14.52; 15.56; 16.55
Pl. Wolności : 13.20; 14.18; 15.18; 16.22; 17.21

Do 16 października autobus obsługiwał linię 79 wg. poniższego rozkładu jazdy:

Linia 79
TRASA: Pl. Barlickiego - Świtezianki

Żeromskiego – pl. Barlickiego – odjazd –7:00 / 8:13 / 9:40 // 13:18 / 14:32 / 15:50 / 17:07 / 18:29
Świtezianki – przyjazd - 7:29 / 8:42 // 12:45 / 13:47 / 15:01 / 16:21 / 17:38
9:51 / 18:40 – zjazd do Zajezdni /Kasprzaka – Tybury/

TRASA: Świtezianki – pl. Barlickiego
Świtezianki – odjazd – 7:39 / 9:10 // 12:48 / 14:02 / 15:18 / 16:35 / 17:59
Żeromskiego – pl. Barlickiego – przyjazd 7:00 / 8:13 / 9:40 // 13:18 / 14:32 / 15:50 / 17:07 / 18:29

Pasażerowie swoje opinie na temat autobusu mogą przesyłać na adres rzecznik@mpk.lodz.pl

img_4580.jpg
img_4588.jpg
img_4639.jpg


Dane Techniczne:

AUTOBUS BATERYJNY O NAPĘDZIE ELEKTRYCZNYM E 12 Vossloh

Autobus bateryjny o napędzie elektrycznym marki Solaris typ E 12 z zastosowanym napędem Vossloh wyposażony jest w następujące komponenty:

1. Silnik – 2-a silniki trakcyjne asynchroniczne umieszczone w piastach ZF tylnych kół o mocy 2 x 60 kW ( w momencie startu pojazdu osiągają moc do 220 kW )
2. Baterie zastosowane firmy amerykańskiej A 123 Li-Jon – żelazowe mają pojemność 200 kWh pozwalającą na przejechanie w trybie miejskim do 140-150 km.
Napięcie w bateriach 600 V – waga baterii 1800 kg
3. Pojazd jest ładowany za pomocą systemu PLUG-IN poprzez ładowarkę Ekoenergetyki o mocy 100 kW lub 200 kW
4. Czas ładowania w zależności od mocy dostarczonej do ładowarki wynosi od 60 min do 6 h.
5. Pojazd posiada system rekuperacji-odzysku energii z hamowania, gdzie doładowywane są baterie trakcyjne.
6. Oś przednia ZF RL 75 EC
7. Do uruchamiania systemów wspomagających układ kierowniczy oraz pneumatyczny zastosowane są silniki elektryczne Tibbes – 3-y fazowe.
8. Waga pojazdu 13 000 kg pojemność pasażerska od 70 + 1
9. Autobus jest wyposażony w klimatyzację Konvekta U 500,
10. Ogrzewanie elektryczne za pomocą bojlera elektrycznego
11. Tablice kierunkowe Mobitec – Sterownik ICU 402
12. Drzwi otwierane elektrycznie- BODE – sterowanie MTS-PX 2-2-2
13. Pulpit Solaris dotykowy
14. Pojazd posiada system rekuperacji-odzysku energii z hamowania, gdzie doładowywane są baterie trakcyjne.
15. Oświetlenie - światła w Technologi LED: Kierunkowskazy , Mijania , Dzienne , Drogowe

 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.