MPK-Lodz Spolka z o.o.

MPK-Lodz Co. LTD

information services

  • RSS
  • MPK on facebook

    MPK on facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Newsletter
  • polski
  • English

Timetable changes

Od dnia 23 lipca 2017r. (niedziela) na swoje stałe trasy powrócą linie 53C, 53D

more

od dnia 17 lipca 2017 r. uruchomione zostaną trzy nowe przystanki autobusowe na których zatrzymywać się będą autobusy linii 87A, 87B

more

Od dnia 17 lipca 2017 r. (poniedziałek) zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 3, 8, 10A, 10B, 11A, 11B, 12B, 14, 15, 45, 88A, 88B

more

Od dnia 8 lipca 2017 r. (sobota) zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 54D, 43A, 43B, T1

more

Od dnia 3 lipca 2017r., zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu lokalnego transportu zbiorowego.

- ulegną zmianie rozkłady jazdy linii autobusowych: 51, 52, 53A, 56A, 58A, 58B, 58C, 60A, 62, 64, 65, 75A, 75B, 85A, 85B, 86, 88A, 88B, 90A, 90B, 90C, 92, 94, 96, N3

more

Od dnia 2 lipca 2017r., na swoje właściwe trasy w rejonie Tuwima - Przędzalniana oraz ul. Wólczańskiej, powrócą autobusy linii: 54A, 54B, 54C, 54D, 57, 77, 80, 83, N5A, N5B, N8

more

Od dnia 2 lipca 2017r., do odwołania zmianie ulegną trasy linii 12B, 15, 17, 59, 73

more

Od 25 czerwca do 17 września 2017r., w niedziele i święta , będą realizowane taborem typu 5N+5ND, wybrane kursy linii 43A

more

Od nocy 17/18 czerwca 2017r. do odwołania ulegną zmianie trasy autobusów linii 55, 57, 77, N3

more

Od nocy 7/8 czerwca 2017r. ulegną zmianie trasy autobusów linii 55, N3

more

Od dnia 27 maja 2017r.(sobota) do odwołania zostaną uruchomione, kursujące w soboty i niedziele w godzinach około 10:00 - 18:00, dodatkowe linie T1, T2

more

Timetables Trams Buses Nights
Timetables for:
My lines
Plan your trip

Aktualności

2015-10-13 15:02

MPK-Łódź testuje autobus elektryczny Solaris Urbino


Archived article

Prosto po testach we Francji i Hiszpanii przyjechał do Łodzi. Od 13 do 22 października pracownicy MPK-Łódź oraz pasażerowie mają możliwość zapoznania się z w pełni elektrycznym autobusem wyprodukowanym przez Polskiego producenta.

Testy mają na celu sprawdzenie jak w łódzkich, liniowych warunkach poradzi sobie tego typu pojazd. MPK-Łódź jest zainteresowane wprowadzeniem tego typu autobusów do eksploatacji – o ile władze miasta zgodzą się na ich zakup oraz udzielą przewoźnikowi wsparcia m.in. przy pozyskaniu na ten cel środków unijnych.

img_4574.jpg
img_4575.jpg
img_4578.jpg


Wg. producenta wartość autobusu E 12 w zależności od wyposażenia jak i systemu ładowania metrowego dwukrotna w stosunku do diesla 800 tys. diesel – 1 600 000 ÷ 1 800 000.
Koszty eksploatacji przemawiają na korzyść elektryka w stosunku 3÷1.
Koszt 1 km to około 70 groszy przy zużyciu 1,4 kW.

Od 19 do 22 października autobus obsługuję linię 59 wg. poniższego rozkładu jazdy:

Świtezianki : 12.54; 13.52; 14.52; 15.56; 16.55
Pl. Wolności : 13.20; 14.18; 15.18; 16.22; 17.21

Do 16 października autobus obsługiwał linię 79 wg. poniższego rozkładu jazdy:

Linia 79
TRASA: Pl. Barlickiego - Świtezianki

Żeromskiego – pl. Barlickiego – odjazd –7:00 / 8:13 / 9:40 // 13:18 / 14:32 / 15:50 / 17:07 / 18:29
Świtezianki – przyjazd - 7:29 / 8:42 // 12:45 / 13:47 / 15:01 / 16:21 / 17:38
9:51 / 18:40 – zjazd do Zajezdni /Kasprzaka – Tybury/

TRASA: Świtezianki – pl. Barlickiego
Świtezianki – odjazd – 7:39 / 9:10 // 12:48 / 14:02 / 15:18 / 16:35 / 17:59
Żeromskiego – pl. Barlickiego – przyjazd 7:00 / 8:13 / 9:40 // 13:18 / 14:32 / 15:50 / 17:07 / 18:29

Pasażerowie swoje opinie na temat autobusu mogą przesyłać na adres rzecznik@mpk.lodz.pl

img_4580.jpg
img_4588.jpg
img_4639.jpg


Dane Techniczne:

AUTOBUS BATERYJNY O NAPĘDZIE ELEKTRYCZNYM E 12 Vossloh

Autobus bateryjny o napędzie elektrycznym marki Solaris typ E 12 z zastosowanym napędem Vossloh wyposażony jest w następujące komponenty:

1. Silnik – 2-a silniki trakcyjne asynchroniczne umieszczone w piastach ZF tylnych kół o mocy 2 x 60 kW ( w momencie startu pojazdu osiągają moc do 220 kW )
2. Baterie zastosowane firmy amerykańskiej A 123 Li-Jon – żelazowe mają pojemność 200 kWh pozwalającą na przejechanie w trybie miejskim do 140-150 km.
Napięcie w bateriach 600 V – waga baterii 1800 kg
3. Pojazd jest ładowany za pomocą systemu PLUG-IN poprzez ładowarkę Ekoenergetyki o mocy 100 kW lub 200 kW
4. Czas ładowania w zależności od mocy dostarczonej do ładowarki wynosi od 60 min do 6 h.
5. Pojazd posiada system rekuperacji-odzysku energii z hamowania, gdzie doładowywane są baterie trakcyjne.
6. Oś przednia ZF RL 75 EC
7. Do uruchamiania systemów wspomagających układ kierowniczy oraz pneumatyczny zastosowane są silniki elektryczne Tibbes – 3-y fazowe.
8. Waga pojazdu 13 000 kg pojemność pasażerska od 70 + 1
9. Autobus jest wyposażony w klimatyzację Konvekta U 500,
10. Ogrzewanie elektryczne za pomocą bojlera elektrycznego
11. Tablice kierunkowe Mobitec – Sterownik ICU 402
12. Drzwi otwierane elektrycznie- BODE – sterowanie MTS-PX 2-2-2
13. Pulpit Solaris dotykowy
14. Pojazd posiada system rekuperacji-odzysku energii z hamowania, gdzie doładowywane są baterie trakcyjne.
15. Oświetlenie - światła w Technologi LED: Kierunkowskazy , Mijania , Dzienne , Drogowe

 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.