Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź Spółka z o.o. 90-132 Łódź, ul Tramwajowa 6
Od dnia 20 stycznia 2021 r., do odwołania zmianie ulegnie rozkład jazdy linii 6
Od dnia 18 stycznia 2021 r. zmieni się trasa i rozkład jazdy linii tramwajowych 15, 17
Od dnia 4 stycznia 2021r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 7, 12, 54A, 54B
Od dnia 4 stycznia 2021r., zmianie ulegnie trasa autobusu linii Z6
Od dnia 4 stycznia 2021 r. (poniedziałek) zmianie ulegną trasy linii 58A, 58B, Z12, N7A, N7B
Od dnia 1 stycznia 2021r. zmianie ulegną trasy autobusów linii 82A, 82B, N5B
Od dnia 1 stycznia 2021r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 1, 3A, 3B, 5, 9, 13, 14, 15, 17, 52, 55, 62, 69A, 69B, 86A, 86B, 93, 96C, N1A, N1B, W
Od dnia 21 grudnia 2020 r. zmianie ulegnie rozkład jazdy linii 18
Od dnia 19 grudnia 2020 r. (sobota), zmianie ulegną trasy linii 9, 12, 13, 58A, 58B, Z12, N7A, N7B
Od 14 grudnia 2020 r., zmianie ulegnie trasa autobusów linii 90B, 91A, 91B, 91C
Od dnia 4 grudnia 2020 r. zmianie ulegnie rozkład jazdy linii N4A
Od dnia 1 grudnia 2020 r. do odwołania zawieszone zostaną linie 16, 96A, 96B, N4B
Od dnia 1 grudnia 2020 r. do odwołania zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 3A, 3B, 7, 8, 12, 65A, 65B, 96C
Od godz. 14 w dniu 27 listopada 2020 r. do nocy 29/30 listopada 2020 r. włącznie, zmianie ulegną trasy autobusów linii 86A, 86B, 96A, 96B, 96C, N4A i N4B
Od dnia 26 listopada 2020 r. zmianie ulegnie trasa autobusu linii 86A
Od dnia 26 listopada 2020 r. uruchomiony zostanie przystanek Dąbrowskiego - Dw. Łódź Dąbrowa, zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 69A, 69B, 72A, 72B, 92A, 92B, W
Od dnia 21 listopada 2020 r. zmianie ulegną trasy tramwajowych linia 1, 5
- jednocześnie zostanie zawieszona autobusowa komunikacja zastępcza Z5.
Od dnia 9 listopada 2020 r., do odwołania, zmianie ulegną trasy linii 9, 12, 13, 17, 18, 58A, 58B, N7A, N7B
- uruchomiona zostanie autobusowa linia Z12
- zmianie ulegną trasy wyjazdowe i zjazdowe z/do zajezdni Telefoniczna
Od dnia 9 listopada 2020 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 2, 3A, 3B, 7, 8 , 10A, 10B, 11B, 52, 63, 75A, 75B, 82B, W
Od dnia 6 listopada 2020 r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii N4B
Moje linie |
|
---|---|
Zaplanuj swoją podróż |
2020-05-07 14:58
Po raz pierwszy w historii organizacje zajmujące się komunikacją miejską w Polsce zwracają się do rządu ze wspólną prośbą o pomoc w zakresie zmiany dopuszczalnej liczby pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej oraz udzielenia wsparcia finansowego dla branży transportu publicznego, która bardzo mocno ucierpiała podczas pandemii COVID-19.
We wspólnym liście z dnia 7 maja 2020 r. branża postuluje - w ramach „powrotu do normalności” - m.in. zwiększenie dopuszczalnej liczby pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej. List podpisali prezesi Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej, Polskiego Związku Pracodawców Transportu Publicznego i Unii Metropolii Polskich.
Sygnatariusze liczą na konkretną odpowiedź rządu i rozwiązanie problemu do poniedziałku, 11 maja. Jeżeli rząd dalej będzie ignorował problemy komunikacji miejskiej, to branża będzie zmuszona podjąć bardziej radykalne działania, zaczynając np. od oflagowania autobusów, trolejbusów, tramwajów i metra w dniu 13 maja. Może wtedy rząd ją dostrzeże.
Kolejna sprawa, o której branża komunikacji miejskiej chce rozmawiać z rządem, to brak wsparcia finansowego dla spółek komunalnych i samorządowych. W czasie epidemii utraciły one wpływy ze sprzedaży biletów o ponad 80%, przy jednoczesnej konieczności utrzymania kursów ze względu na ograniczenie dopuszczalnej liczby pasażerów w pojeździe. Mało która branża w Polsce doznała takich strat i jednocześnie przyjęła na siebie takie obciążenia.
Dlatego zdumienie budzi fakt, że po takich wyrzeczeniach, teraz te firmy nie mogą liczyć na pomoc państwa – chociażby na podobnych zasadach, jak prywatne przedsiębiorstwa w ramach tzw. „Tarcz Antykryzysowych”. Branża komunikacji miejskiej oczekuje konkretnych informacji, na jakie wsparcie finansowe mogą liczyć samorządowe i komunalne spółki transportowe. W czasie największych obostrzeń utrzymywały one przewozy, narażając zdrowie swoich pracowników oraz ponosząc gigantyczne koszty – dzisiaj rząd nie chce im pomóc.
Polska komunikacja miejska raz jeszcze prosi o wysłuchanie i apeluje o dialog, zarówno z rządem, jak i samorządami na temat swojej przyszłości, zaczynając od sprawy tu i teraz: zmniejszenia pojemnościowych restrykcji w pojazdach.
Treść listu z dn. 7 maja 2020 r.:
list_do_premiera_od_komunikacji_miejskiej_w_polsce.pdf
© MPK-Łódź Spółka z o.o.