Nasza strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej. więcej x

MPK-Łódź Spółka z o.o.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Łódź Spółka z o.o. 90-132 Łódź, ul Tramwajowa 6

serwisy informacyjne

  • Kanały informacyjne
  • MPK na facebook

    MPK na facebook

  • YouTube
  • BIP
  • Subskrypcja
  • polski
  • English

Zmiany rozkładów

W nocy 5/6 czerwca 2020 r. w godz. 22:00 - 4:00 zmianie ulegną trasy tramwajów linii 5 i 6

więcej

Od dnia 1 czerwca 2020 r. zmianie ulegnie trasa autobusu linii 59

więcej

Od dnia 1 czerwca 2020 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 56, 92A, 92B

więcej

Od dnia 1 czerwca 2020 r. poniedziałek (linie nocne od nocy 1/2 czerwca br.) zmianie ulegną trasy i rozkłady jazdy autobusów linii 82B, 90A, 90C, N5B

- jednocześnie ulegną zmianie rozkłady jazdy autobusów linii 90B, N5A

więcej

Od dnia 1 czerwca 2020 r., zmianie ulega przebieg trasy linii Z41

więcej

Od dnia 24 maja 2020 r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 51A, 51B

więcej

Od nocy 23/24 maja 2020 r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii N1B

więcej

Od dnia 20 maja 2020 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 54A, 54B, H

więcej

Od dnia 18 maja 2020 r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 6, 52, 58A, 58B, 63, 76, 78, N3A, N3B

więcej

Od dnia 18 maja (poniedziałek) 2020 r. do odwołania zmianie ulegnie trasa autobusu linii 89

więcej

Od dnia 16 maja 2020 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii Z12

więcej

Od dnia 11 maja 2020 r., w dni robocze, na skróconej trasie: Widzew Augustów - Kościuszki/Mickiewicza, uruchomiona zostanie linia 7

więcej

Od dnia 11 maja 2020 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 50A, 50B, 65A, 65B, 69A, 69B, 70, 72A, 72B, 76, 82A, 82B, 83, N2

więcej

Od dnia 10 maja 2020 r., w niedzielę zostaną uruchomione linie 85A, 85B

więcej

Od dnia 9 maja 2020 r., w soboty, na skróconej trasie: Chocianowice Ikea - Północna, uruchomiona zostanie linia 17

więcej

Od dnia 9 maja 2020 r., zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 6, 15, Z12

więcej

Od dnia 6 maja 2020 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 50A, 50B, 50C, 56, 92A, 92B

więcej

Od dnia 4 maja 2020 r., do odwołania zmianie ulegną trasy linii 12, 15, 17, 18

- jednocześnie uruchomiona zostanie zastępcza linia Z12

więcej

Od dnia 4 maja 2020 r. zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11B, 13, H

więcej

Od dnia 22 marca 2020 r. do odwołania w niedziele i święta zawieszone będzie kursowanie linii 14, 17, 77, 80, 87A, 87B, 89

więcej

Rozkłady jazdy Tramwaje Autobusy Nocne
Rozkład na:
Moje linie
Zaplanuj swoją podróż

Aktualności

2020-05-07 14:58

List do Prezesa Rady Ministrów

Po raz pierwszy w historii organizacje zajmujące się komunikacją miejską w Polsce zwracają się do rządu ze wspólną prośbą o pomoc w zakresie zmiany dopuszczalnej liczby pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej oraz udzielenia wsparcia finansowego dla branży transportu publicznego, która bardzo mocno ucierpiała podczas pandemii COVID-19.

We wspólnym liście z dnia 7 maja 2020 r. branża postuluje - w ramach „powrotu do normalności” - m.in. zwiększenie dopuszczalnej liczby pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej. List podpisali prezesi Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej, Polskiego Związku Pracodawców Transportu Publicznego i Unii Metropolii Polskich.

Sygnatariusze liczą na konkretną odpowiedź rządu i rozwiązanie problemu do poniedziałku, 11 maja. Jeżeli rząd dalej będzie ignorował problemy komunikacji miejskiej, to branża będzie zmuszona podjąć bardziej radykalne działania, zaczynając np. od oflagowania autobusów, trolejbusów, tramwajów i metra w dniu 13 maja. Może wtedy rząd ją dostrzeże.

Kolejna sprawa, o której branża komunikacji miejskiej chce rozmawiać z rządem, to brak wsparcia finansowego dla spółek komunalnych i samorządowych. W czasie epidemii utraciły one wpływy ze sprzedaży biletów o ponad 80%, przy jednoczesnej konieczności utrzymania kursów ze względu na ograniczenie dopuszczalnej liczby pasażerów w pojeździe. Mało która branża w Polsce doznała takich strat i jednocześnie przyjęła na siebie takie obciążenia.

Dlatego zdumienie budzi fakt, że po takich wyrzeczeniach, teraz te firmy nie mogą liczyć na pomoc państwa – chociażby na podobnych zasadach, jak prywatne przedsiębiorstwa w ramach tzw. „Tarcz Antykryzysowych”. Branża komunikacji miejskiej oczekuje konkretnych informacji, na jakie wsparcie finansowe mogą liczyć samorządowe i komunalne spółki transportowe. W czasie największych obostrzeń utrzymywały one przewozy, narażając zdrowie swoich pracowników oraz ponosząc gigantyczne koszty – dzisiaj rząd nie chce im pomóc.

Polska komunikacja miejska raz jeszcze prosi o wysłuchanie i apeluje o dialog, zarówno z rządem, jak i samorządami na temat swojej przyszłości, zaczynając od sprawy tu i teraz: zmniejszenia pojemnościowych restrykcji w pojazdach.

Treść listu z dn. 7 maja 2020 r.:

list_do_premiera_od_komunikacji_miejskiej_w_polsce.pdf

 

© MPK-Łódź Spółka z o.o.