Opłata dodatkowa

2018-02-27 05:46

Opłata dodatkowa – gdy biletomat nie działa

Jeśli pasażer nie może kupić biletu w pojeździe, opłata za przejazd może zostać pobrana przez kontrolera biletów.

1. Jeśli kontroler potwierdzi awarię biletomatu:

a) płatność na miejscu
     Kontroler pobiera opłatę za podróż w kwocie 6,80 zł lub 3,40 zł (ulgowa) i drukuje „Potwierdzenie przyjęcia opłaty dodatkowej” w wysokości opłaty za podróż.

b) płatność w kasie lub przelewem
     Kontroler wystawia „Wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej” (mandat) w wysokości 504,00 zł plus kwotę za przejazd 6,80 zł lub 3,40. Pasażer ma obowiązek dokonać wpłaty w wysokości opłaty za przejazd w ciągu 7 dni. Jeśli nie dokona opłaty za przejazd w określonym terminie, opłata dodatkowa za brak biletu podczas kontroli (mandat) staje się obowiązująca.

2. Jeśli kontroler nie potwierdzi awarii:

a) płatność na miejscu
     Kontroler pobiera opłatę dodatkową w wysokości 252,00 zł plus kwotę za przejazd 6,80 zł lub 3,40 zł i drukuje „Potwierdzenie przyjęcia opłaty dodatkowej”. Pasażer ma prawo w ciągu 3 miesięcy odwołać się do MPK od opłaty dodatkowej.

b) wystawienie wezwania
     Kontroler wystawia „Wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej” w wys. 504,00 zł plus opłata za przejazd 6,80 zł lub 3,40 zł. Pasażer musi dokonać wpłaty kwoty 6,80 lub 3,40 zł w ciągu 7 dni od daty zdarzenia lub w ciągu 7 dni od daty potwierdzenia awarii przez przewoźnika w odpowiedzi na złożone odwołanie od opłaty dodatkowej. W przypadku niepotwierdzenia zasadności reklamacji, obowiązuje opłata dodatkowa. Pasażer może asekuracyjnie opłacić w ciągu 7 dni od zdarzenia także obniżoną do kwoty 252,00 zł (plus opłata za przejazd 6,80 zł lub 3,40 zł) opłatę dodatkową, a przy pozytywnym rozpatrzeniu otrzyma jej zwrot.